فدراسیون فوتبال ایران با وجود گذشت ۹۵ روز از عقد قرارداد با مارک ویلموتس بلژیکی و انتخاب او به عنوان جانشین کارلوس کی روش ، در تیم ملی فوتبال بزرگسالان تاکنون نتوانسته قسط اول قرارداد ویلموتس را پرداخت کند.

بلوکه شدن میلیون‌ها دلار از پول فدراسیون ایران در فیفا و مشکلات ناشی از تامین نشدن منابع مالی داخلی شرایط سختی را برای فدراسیون ایجاد کرده و در این وضعیت تنها واکنش ویلموتس نسبت به پرداخت نشدن مطالباتش سکوت و صبر است.

مهدی تاج و همکارانش در حالی موفق به پرداخت قسط اول مطالبات سرمربی تیم ملی نشده اند که طبق برنامه از پیش تعیین شده باید حدود یک ماه دیگر قسط دوم حقوق ویلموتس را پرداخت کنند.

در این وضعیت مسئولان فدراسیون همچنان چشم انتظار کمک دولت و بانک مرکزی هستند و مهدی تاج امروز گفت: پیشنهاد دادم با توجه به شرایط سختی که داریم، وزارت ورزش و دولت به اندازه طلب فدراسیون از فیفا به ما پول بدهند و در ادامه آن را از فیفا بگیرند. مانند کاری که درباره سایر مطالبات کشورمان انجام می‌شود. بانک مرکزی به ما نامه زده و اعلام کرده است امکان دارد بتواند این پول را از فیفا بگیرد.

با این تفاسیر باید دید آیا فدراسیون نشین‌ها می‌توانند پیش از فرا رسیدن موعد پرداخت قسط دوم قرارداد ویلموتس، قسط اول او را پرداخت کنند یا خیر؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.