حزب‌الله لبنان عصر روز یکشنبه (دهم شهریور ماه) در پاسخ به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه بیروت، به مواضع نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی حمله موشکی کرده و یک خودروی نظامی آن را منهدم کرد.

این پاسخ تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی مورد تایید و تمجید گروه‌های مقاومت منطقه و حمایت بسیاری از شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی لبنان قرار گرفته است.

«فیصل کرامی» نماینده پارلمان لبنان و رئیس حزب «تیار الکرامه» ضمن تقدیر از اقدام حزب‌الله در پاسخ به رژیم صهیونیستی گفت که «گذشت زمانی که به لبنان بدون پاسخ حمله می‌شد».

کرامی به المیادین گفت که «درباره نحوه حمایت از کشورمان از هیچ کس دستور نمی‌گیریم. حرف آخر را امروز مقاومت زده است».

در همین حال، «شارل ابو نادر» کارشناس مسایل نظامی لبنان گفت که «عملیات حزب‌الله علیه مواضع ارتش اسرائیل، کاملا حساب شده بود».

ابو نادر گفت که عملیات حزب الله با موشک کورنت و از یک منطقه مرتفع انجام گرفت که در پی آن یک خودروی زرهی اسرائیل منهدم شد.

حزب لبنانی «لقاء الاحزاب و القوی الوطنیه» هم در بیانیه‌‌ای حمایت خود را از پاسخ روز یکشنبه حزب الله را اعلام کرد و گفت که «عملیات مقاومت پاسخ طبیعی به تلاش دشمن برای تغییر معادلات جنگ و درگیری است».

 

«الولید سکریه» نماینده پارلمان لبنان هم در گفت‌وگو با شبکه المنار اعلام کرد که با این پاسخ حزب الله، رژیم صهیونیستی دیگر جرات حمله به لبنان را نخواهد کرد، زیرا می‌داند که پاسخ مناسب مقاومت را دریافت خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اهمیت عملیات روز یکشنبه حزب الله گفت که «پاسخ حزب الله به اسرائیل نشان می‌دهد که سید حسن نصرالله در وعده خود صادق است».

السکریه تاکید کرد که «مهم نیست چند نفر در این عملیات کشته یا زخمی شدند، بلکه مهم این است که تهدیدات مقاومت عملی شد».

نماینده مذکور پارلمان لبنان اظهار داشت که «این عملیات مقاومت سیلی محکم به صورت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بود».

«عبدالرحیم مراد» دیگر نماینده لبنانی به المنار گفت که «از این پس دشمن می‌فهمد که به تجاوزاتش پاسخ داده می‌شود».

وی افزود: «اگر ارتش، ملت و مقاومت لبنان نباشند، دشمن اسرائیلی تجاوز به آسمان و زمین ما را جایز می‌دانست، کما اینکه پیشتر آن را جایز می‌دانست».

گروه مقاومت «سرایا القدس» فسلطین هم در واکنش به حمله تلافی جویانه حزب‌الله اعلام کرد که «پاسخ منحصر به فرد حزب الله نشان داده که گزینه مقاومت قوی‌ترین گزینه برای مهار دشمن صهیونیستی است».  

از سوی دیگر، جنبش‌های مقاومت «حماس» و «جهاد اسلامی» فلسطین یکشنبه شب، اقدام حزب‌الله لبنان در حمله تلافی‌جویانه به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را ستودند.

 

به گزارش شبکه خبری المیادین، «حازم قاسم» سخنگوی حماس گفت که «مقاومت لبنان حق داد از ملت این کشور در برابر متجاوزان دفاع کند».

در همین ارتباط، ‌«ابو مجاهد» عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که «حزب‌الله توانست با وجود همه تدابیر پیشگیرانه رژیم صهیونیستی به تجاوزات آن پاسخ دهد».

دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین مانند «شورای علمای فلسطین» و «کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین» نیز پاسخ نظامی حزب‌الله لبنان به تجاوزات رژیم صهیونیستی را تبریک گفتند.

به گزارش المیادین، «شورای علمای فلسطین» در بیانیه‌ای حمله روز یکشنبه حزب الله به یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

گروه فلسطینی «کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین» هم یکشنبه شب در بیانیه‌ای پاسخ روز یکشنبه حزب‌الله به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی را تبریک گفت و اعلام کرد که این پاسخ «معادله جدید برای مقابله فراگیر با رژیم اشغالگری است».

این گروه مقاومت فلسطینی تاکید کرد که «پاسخ حزب الله، قدرت مقاومت لبنان در پاسخ به هرگونه تجاوزگری رژیم صهیونیستی را نشان می‌دهد».

«انجمن علمای یمن» هم روز یکشنبه در بیانیه‌ای از حمایت خود از هرگونه پاسخ مقاومت به تجاوزات رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و گفت که مردم یمن در کنار ملت لبنان و حزب‌الله و رهبری آن قرار دارد.

حزب الله لبنان عصر روز یکشنبه (دهم شهریورماه) پایگاه و یک خودرو نظامی رژیم صهیونیستی را در مسیر پادگان آویویم هدف قرار دادند که در پی این حمله تلافی جویانه، تمامی سرنشینان آن کشته و زخمی شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.