روسیا الیوم گزارش داد، خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه، وزیر خارجه بحرین در توییتی نوشت، حمله گروهی به گروه دیگر، مساله‌ای است که قوانین بین‌المللی آن را منع می‌کند و به نظاره نشستن کشوری بر درگیری‌هایی که در مرزهایش رخ می‌دهد و مردمش را به خطر می‌اندازد، سهل‌انگاری بزرگ این کشور در برعهده گرفتن مسؤولیت‌هایش به حساب می‌آید.

وی در بیانیه‌ای از شهروندان بحرینی خواست فوراً لبنان را ترک کنند و درخواستش را با این اظهارات توجیه کرد که حوادث و تحولات امنیتی که در لبنان رخ می‌دهد، می‌طلبد که همگان احتیاط پیشه کنند.

بحرین پیش از این به شهروندان خود توصیه کرده بود، برای آنکه خود را در معرض خطرات قرار ندهند و در راستای حفظ سلامتی خود، اصلا به لبنان سفر نکنند.

حزب‌الله بعد از ظهر روز یکشنبه اعلام کرد، خودروی نظامی اسرائیل را در شهرک یهودی‌نشین اویویم نزدیکی مرزها با جنوب لبنان هدف قرار داده است و ارتش اسرائیل هم اعلام کرد که به برخی از منابع شلیک آتش و به سمت اهدافی در جنوب لبنان پاسخ داده است، مساله‌ای که نگرانی‌ها درباره تشدید تنش خطرناک با حزب‌الله را پس از گذشت یک هفته از تنش‌های روزافزون برانگیخته است.

این تشدید تنش چند روز پس از حمله رژیم صهیونیستی با دو پهپاد به ضاحیه جنوبی لبنان رخ داد و حزب‌الله در آن زمان اعلام کرد، این دو پهپاد حامل مواد منفجره بودند.

وزیر خارجه بحرین به دنبال حملات تل‌آویو به سوریه، لبنان و عراق، این حملات را "دفاع از خود" توصیف کرد".

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.