حسین اکلیلی درباره آخرین فعالیت‌های خود در عرصه بازیگری گفت: به تازگی فیلم داستانی جدیدی را در مرحله پیش تولید داریم، اما به دلیل اینکه هنوز کلید نخورده نمی توانم اطلاعات خیلی زیادی از آن ارائه دهم، در این فیلم سینمایی علاوه بر بازیگری، ساخت اثر نیز بر عهده من خواهد بود. خوشبختانه فیلمنامه این اثر به تازگی مجوز ساخت گرفته و تا پاییز امسال اثر را کلید خواهم زد.

وی درباره کم کار شدن خود در عرصه تصویر اظهار کرد: واقعیت امر من عطای بازیگری را به لقایش بخشیده ام، طی این سالها با تمام وجود تلاش کردم تا حقانیت بچه های شهرستان را به اثبات برسانم اما هیچگاه این اتفاق نیفتاد و همچنان سینما در شهرستان‌ها به شدت مهجور مانده است.

 

وی در همین رابطه تصریح کرد: از نظر من مسئولین فرهنگی باید سرانه و بودجه فرهنگی را نسبت به هر استان تقسیم می‌کردند، این بودجه می بایست براساس ظرفیت های هر استان مشخصاً به همان استان تعلق می گرفت، آن وقت می دیدیم که هر استان چه استعدادها و چه ظرفیت های بالایی برای درخشش در سینما خواهد داشت اما تا وقتی که استان و شهرستان‌ها تنها با محدودیت دست و پنجه نرم می کنند، چه انتظاری می توان از آنها داشت؟.

 

اکلیلی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید که اگر مسئولین فرهنگی شهرستان ها را جدی بگیرند، سینمای شهرستان از سینمای پایتخت پیشی خواهد گرفت و حرف های بسیاری خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.