معترضان هنگ‌کنگ امروز، دوشنبه خواستار برگزاری اعتراضات گسترده شدند اما به نظر می‌رسد که این شهر تقریبا به وضعیت آرام خود بازگشته و فروشگاه‌های آن باز هستند، قطارها در حال فعالیتند و کارگران و کارمندان به محل کار خود می‌روند.

بسیاری از مدارس ابتدایی به خاطر هشدار طوفان تعطیل هستند و دانش‌آموزان مدارس رده‌های سنی بالاتر با کلاه ایمنی به مدرسه رفتند اما پیش‌بینی‌ می‌شود دانشجویانی که معمولا رهبری این اعتراضات را بر عهده داشته‌اند، سر برخی از کلاس‌های خود حاضر نشوند تا در تظاهرات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک فروشنده میوه در حالی که در غرفه خیابانی خود مشغول فروش بود، اظهار کرد: دیگر اعتراض نمی‌کنیم. در حال حاضر به پول نیاز داریم. فکر می‌کنم فعلا به اندازه کافی مشکل و درگیری داشته‌ایم.

هزاران معترض روز یکشنبه راه‌های منتهی به فرودگاه هنگ‌کنگ را بستند و مانع عبور و مرور وسایل حمل و نقل عمومی در این منطقه شدند تا توجه جهان را به تلاش خود برای داشتن خودمختاری بیشتر جلب کنند.

به گفته مقامات فرودگاه هنگ‌کنگ، ۲۵ پرواز در روز یکشنبه لغو شد اما خدمات حمل و نقل به طور عمده به وضعیت عادی بازگشته است.

برخی از معترضان دیروز پس از ترک فرودگاه هنگ‌کنگ در یک ایستگاه مترو با میله‌های فلزی دوربین‌های مدار بسته و لامپ‌ها و گیت‌های ورود و خروج را تخریب کردند. با ورود پلیس به این ایستگاه، چندین تن دستگیر شدند.

پلیس و معترضان همچنین در شب گذشته با معرتضان درگیر شدند که برخی از این درگیری‌ها را می‌توان شدیدترین درگیری‌های صورت گرفته از زمان آغاز اعتراضات هنگ‌کنگ دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.