جهانبخش محبی‌نیا، نماینده مجلس، در روز گذشته در نطق میان دستور خود کنایه‌ای به حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان  زد که سید ابراهیم رئیسی را با ذوالقرنین مقایسه کرد بود. او گفته بود: خیلی عجیب است کسانی امروز دولت و مجلس را فاقد ارزش می‌دانند، اما به برخی دوستان لقب ذوالقرنین می‌دهند. همین آقایان تا دیروز در مورد مرحوم هاشمی می گفتند "مخالف هاشمی مخالف پیغمبری است" آخر سر دیدیم که چه برندی برای مرحوم هاشمی درست کردند و چه چیزهایی که به او نسبت ندادند؛ همین افراد می‌گفتند احمدی نژاد جزو ۳۱۳ نفر یاران ولی عصر(عج) است که قبل از خود امام زمان (عج) ما او را کشف کردیم؛ دیدیم که احمدی نژاد به چه موجودی تبدیل شد. من از این دوستان که قلم خوبی دارند خواهش می‌کنم نگاهشان در راستای پیاده کردن اهداف دشمنان نباشد.

در واکنش به این نطق امروز کیهان در پاسخی نوشت: آقای محبی‌نیا ادعا کرد که حسین شریعتمداری در یادداشت خود آیت‌الله رئیسی را ذوالقرنین نامیده است! این ادعا در حالی است که مدیر مسئول کیهان، برخورد قاطع رئیس‌قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی را با اقدام ذوالقرنین در ایجاد سد آهنین میان جماعت ستمگر یأجوج و مأجوج و مردم مظلوم شهر و دیاری که مورد ستم آن جماعت بودند، مقایسه کرده و آورده بود اقدام آقای رئیسی کاری کارستان و همسو با برخوردی است که جناب ذوالقرنین با جماعت بیدادگر یأجوج و مأجوج کرده بود.

روزنامه کیهان به من توهین کرده است

در همین راستا، محبی نیا در جلسه علنی مجلس در تذکری با اشاره به مطلب منتشر شده در روزنامه کیهان گفت: بنده دیروز نطقی در جلسه علنی مجلس داشتم و امروز یکی از روزنامه‌ها در صفحه دوم خود متنی بلندبالا نوشته و ضمن تحریف سخنان بنده توهین و اهانت نیز داشته است. صحبت‌های دیروز بنده صرفا به منظور دفاع از جایگاه نهاد مجلس شورای اسلامی و دولت بود. در این متن به بنده توهین شده و تهمت و دروغ نیز روا داشتند. بنده آقای شریعتمداری(کیهان) را ۴۰ سال است که می‌شناسم. بنده در نطق روز گذشته خود اذعان داشتم این‌که آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را روزنامه کیهان ذوالقرنین نامیده‌ است اشتباه است. آیا من دروغ می‌گویم یا کسی که این متن را نوشته است.

او ادامه داد: در بخشی از این مطلب آمده است که چرا محبی‌نیا از مبارزه با مفاسد ناراحت است، درحالی که این‌گونه نیست بلکه من از چاپلوسی و تملق ناراحت هستم. نباید شخصیت بزرگی نظیر آیت‌الله رئیسی را گرفتار تملق کرد.

این نماینده  مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در بخشی دیگر از این مطلب آمده است که در مجلس عده‌ای به حجاب می‌تازند، بنده نیز با این امر مخالفم و هر کس به حجاب بتازد بی‌خود کرده است. من از حقوق نهاد مجلس شورای اسلامی دفاع می‌کنم. در بخشی از این مطلب آمده است که دولت یازدهم و دوازدهم انگشت کوچک دولت قبل از خود نمی‌شود. بنده نه از این دولت دفاع می‌کنم و نه با آن مخالفتی دارم صرفا محض اطلاع آقای شریعتمداری می‌گویم که در آن دولت از من به عنوان وزیر دعوت شد اما این مساله را موکول کردند به این‌که بنده در پارلمان نطقی داشته باشم و در آن نطق از فردی تعریف کنم و نسبت به فردی دیگر زاویه بگیرم که بنده این را نپذیرفتم. انتظار می‌رود فردی که این مطلب را نوشته است توبه کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.