به گفته سازمان‌دهندگان این مراسم، حدود ۶۰۰۰ نفر در این مراسم شرکت کردند که تقریبا برابر با ظرفیت سالن برگزاری آن بود. جولیان کاسترو، دیگر نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیز در این گردهمایی حضور داشت.

به گزارش پایگاه خبری میدل ایست آی، سازمان‌دهندگان این مراسم همچنین اظهار کردند، پیش‌بینی‌ می‌شود حدود ۳۰۰۰ نفر برای شرکت در سری برنامه‌های دینی، فرهنگی و سیاسی و همچنین فعالیت‌ها و گفتمان‌هایی که قرار است در قالب کنفرانسی سه روزه برگزار شود، شرکت کنند. این کنفرانس امروز، دوشنبه به پایان می‌رسد.

برنی سندرز، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و کاسترو تنها نامزدهای دموکراتی هستند که دعوت جامعه اسلامی آمریکای شمالی را برای شرکت در این رویداد پذیرفتند.

یکی از حاضران به نام "موسی خان" که طی سخنرانی سندرز چندین بار او را ایستاده تشویق کرد، گفت: من واقعا احساس می‌کنم که تنها فردی مانند سندرز می‌تواند با تعصب و تفرقه‌ای که دونالد ترامپ در کشور رواج داده، مقابله کند.

موسی خان افزود: ایده‌های او برای تغییر، این کشور را پاکسازی خواهند کرد و مسلمانان باید از او حمایت کنند.

مسلمانان ۱.۱ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند.

حاضران در این سخنرانی معتقد بودند که سندرز با پرداختن به مسائلی از قبیل وام دانشجویی، خدمات درمانی مقرون به صرفه و مقابله با خشونت اسلحه در آمریکا، دقیقا به نکاتی درستی اشاره کرده است.

این نامزد دموکرات تاکید کرد که به قانون ممنوعیت سفر شهروندان برخی از کشورهای مسلمان به آمریکا که ترامپ آن را وضع کرده، پایان خواهد داد. او همچنین خشونت علیه مسلمانان در آمریکا را "تروریسم داخلی" توصیف کرد.

سندرز در گفته‌های خود به برخی از شدیدترین نگرانی‌های جامعه مسلمانان آمریکا پرداخت که یکی از آن‌ها درگیری یمن بود.

او در این خصوص گفت: همانطور که می‌دانید، آمریکا از دولت بی‌رحم عربستان حمایت کرده که در جنگ داخلی یمن مداخله کرده و باعث این بحران انسانی شده که میلیون‌ها نفر را در خطر گرسنگی شدید قرار داده است.

این نامزد دموکرات با اشاره به مساله مسلمانان اویغور در چین، اظهار کرد، رئیس جمهوری آمریکا باید چین را برای آزار اویغورها مواخذه کند.

وی همچنین اقدامات هند در خصوص کشمیر و لغو خودمختاری آن را "غیرقابل پذیرش" خواند.

سندرز در ادامه سخنانش از "نخبگان سیاسی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه" برای علاقه به "مداخله و جنگ‌های بی‌پایان" انتقاد کرد.

او اظهار کرد، بر خلاف ترامپ که به "حکومت‌های مستبد سراسر جهان علاقه دارد"، دموکراسی و حقوق بشر را به اولویت آمریکا تبدیل خواهد کرد.

با اینکه صحبت‌های سندرز در این مراسم با حمایت و تحسین بسیاری از حاضران همراه شد، برخی از مسلمانان شرکت‌کننده در این رویداد معتقد بودند که در جلسه پرسش و پاسخ باید از سندرز درباره نقش حزب دموکرات در جنگ و ترور و اسلام هراسی در آمریکا سوال می‌شود.

برخی از این مسلمانان معتقد بودند، ایده سندرز و کاسترو برای سرمایه‌گذاری در برنامه‌هایی در اف‌بی‌آی، وزارت دادگستری و وزارت امنیت ملی به منظور مقابله با برترپنداری نژاد سفید نمی‌تواند کارساز باشد زیرا این نهادها خودشان در مقابله با جامعه مسلمانان سابقه‌ای قابل توجه دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.