رسانه جنگی حزب‌الله ضمن انتشار اطلاعاتی درباره خودروی نظامی مذکور تصریح کرد، خودروی زره‌پوش از نوع wolf، تولید شرکت صنایع نظامی رافائل رژیم صهیونیستی بوده، کاربردهای مختلف داشته و هشت سرباز را در خود جای می‌دهد.

نخستین نمونه آن در سال ۲۰۰۲ تولید شد و اوایل ۲۰۰۵ ارتش اشغال‌گر شروع به تولید خودروهای زرهی به ارزش ۱۴ میلیون دلار کرد و اواخر ۲۰۰۷ هم ارتش در مجموع ۱۳۰ خودرو ولف را خواستار شد. می‌توان مجموعه گسترده‌ای از سامانه‌های تسلیحاتی از جمله سامانه‌های کنترل از راه دور را روی سقف این خودرو نصب کرد. همچنین خودروی مذکور به مسلسل ۷.۶۲ میلی‌متری یا ۱۲.۷ میلی‌متری یا بمب‌افکن‌های خودکار ۴۰ میلی‌متری مسلح است.

شرکت خودروسازی رافائل، وابسته به وزارت جنگ اسرائیل بوده و ماموریت اصلی آن ساخت ابزارهای جنگی پیشرفته با تکیه بر تکنولوژی به‌روز است. این شرکت به طراحی تجهیزات پیشرفته مانند موشک‌های هدایت شونده، تجهیزات نشانه‌گیری، رایانه‌های الکترونیکی و دستگاه‌های مقیاس‌سنجی الکترونیکی می‌پردازد و موشک‌های زمین به زمین، زمین به هوا مانند شاویت۲، سامانه‌های نشانه‌گیری، سامانه‌های جنگ سایبری، ابزارهای ضد جنگ سایبری و بمب‌های هوشمند می‌سازد و سالانه بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ میلیون دلار درآمد دارد.

حزب‌الله روز یکشنبه در واکنش به حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی لبنان، با اجرای عملیات نظامی یک خودروی زرهی اسرائیل را در نزدیکی شهرک اویویم منهدم کرد و در اثر آن نیروهای موجود در داخل این خودرو کشته و زخمی شدند، اما تعداد آنها مشخص نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.