محسن حاجی میرزایی در حاشیه علنی عصر امروز(دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره جمع بندی مذاکراتش با نمایندگان در بررسی برنامه‌هایش گفت: وزارت آموزش و پروش یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌ها است که دایره عمل آن در کل کشور گسترده است. حدود یک میلیون نفر معلم و کارمند و ۱۴ میلیون دانش آموز در ارتباط با این وزارتخانه هستند.

وی ادامه داد: با توجه به وجود دغدغه هایی درباره این وزارتخانه اولین اقدام بنده انجام مسائل ضروری دارای فوریت وزارت آموزش و پروش است که بخشی مطالباتی دارند، بنده در شرایطی قرار است سکاندار وزارت آموزش و پروش شوم که این وزارت خانه بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد که باید جبران شود.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تصریح کرد: خوشبختانه  روال پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان از ابتدای شهریور ماه در حال انجام است.ما پرداخت مطالبات در ارتباط با حق التدریسی‌ها و  کارمندان آموزش و پروش را نیز در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: حدود دو هفته دیگر ماه مهر آغاز خواهد شد، طبق گزارشات حدود ۱۰۰ هزار نفر نیروی معلم کمبود وجود دارد و خوشبختانه در تماسی که با مسئولان آموزش و پروش  تمام استان‌ها گرفته شده  تمهیدات لازم به عمل

آمده  و نیروی مورد نیاز همه استان ها پیش بینی شده است .

حاجی میرزایی تاکید کرد: مسئله نیرو و بودجه آموزش و پروش یکی از مسائل مضمن و پیچیده این وزارت خانه است که مستمراً ادامه پیدا کرده است، ان شاءالله در بودجه سال ۹۹ تلاش کنیم تا بودجه آموزش و پروش با کاستی‌های کمتری مواجه شود اگرچه بودجه سنواتی این وزارت خانه هر ساله صد در صد اختصاص داده می شود اما همچنان با کسری بودجه مواجه است.

وزیر پیشنهادی آموزش و پروش درباره ناشناخته بودن سوابقش در این وزارتخانه، گفت: بنده ۲۰ سال در وزارت آموزش و پروش فعالیت کرده‌ام و با همه فرآیندهای آموزشی این وزارتخانه آشنا هستم. باید بگویم سوابق بعدی من

مکمل سوابق پیشینم است که در جهت هرچه بهتر شدن این وزارتخانه کمک می‌کند.

وی یکی از مهم ترین اهدافش را اجرای سند تحول بنیادین عنوان و اظهار کرد: باید تمهیدات و برنامه های لازم برای اجرای این سند وجود داشته باشد.

حاجی میرزایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که یکی از ایردات نمایندگان به شما سبقه سیاسی تان یعنی عضویت در حزب کارگزاران است، گفت: بنده عضو هیچ حزب و گروه سیاسی نیستم. رفتار بنده در طول سال های گذشته نشانگر خط فکری ام بوده که می توان آن را دریافت. بنده از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در همه دولت ها حضور داشتم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.