بهای معاملات آتی نفت آمریکا ۲۱ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۵۴ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت با پنج سنت افزایش، به ۵۸ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید.

آمریکا هفته گذشته روی مجموعه‌ای از واردات کالاهای چینی تعرفه ۱۵ درصدی وضع کرد و چین نیز روی ۷۵ میلیارد دلار واردات کالاهای آمریکایی از جمله نفت خام تعرفه جدید وضع کرد و جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان عمیق‌تر شد. با وجود اجرای تعرفه‌های مذکور، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که مقامات دو کشور اواخر ماه میلادی جاری برای مذاکرات تجاری دیدار خواهند کرد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA، نفت هفته جاری به دلیل عدم پیشرفت مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین، آمار اقتصادی ضعیف در آسیا و احتمال سستی عزم اوپک برای کنترل تولید با موانع قابل توجهی برای داشتن روند افزایشی دست و پنجه نرم خواهد کرد.

در این بین نظرسنجی‌ها نشان داده که تولید نفت اوپک در اوت برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ به دلیل تولید بالاتر عراق و نیجریه افزایش پیدا کرده است.

اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان در قالب گروهی که به اوپک پلاس معروف است در دسامبر توافق کردند عرضه خود را مجموعا ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود نگه دارند. سهم ۱۱ عضو اوپک از این کاهش تولید ۸۰۰ هزار بشکه در روز است.

همچنین آماری که هفته جاری منتشر شد، نشان داد تولید نفت روسیه در اوت به ۱۱.۲۹۴ میلیون بشکه در روز رشد کرده است که بالاتر از سقف تولید توافق شده تحت پیمان نفتی با اوپک بوده است. با این حال الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، در بیانیه‌ای اعلام کرد روسیه قصد دارد در سپتامبر به طور کامل به پایبندی خود به توافق کاهش تولید عمل کند.

بر اساس گزارش رویترز، آمار ذخایر نفت آمریکا هفته جاری به دلیل تعطیلی روز کارگر در روز دوشنبه، یک روز به تاخیر افتاده و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه منتشر خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.