مهرداد لاهوتی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت علی‌اصغر مونسان برای تصدی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن بیان موافقت خود با وی بیان کرد: ما در سال گذشته کل منابعی که به سازمان میراث فرهنگی تخصیص دادیم ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است و تازه نمی‌دانم که همه این مبلغ به طور کامل تخصیص داده شده یا نه، اما آقای مونسان هر آنچه از دستش برمی‌آمده با این منابع انجام داده است. از سوی دیگر ما حدود ۶۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی داشته‌ایم و جزو ۱۰ کشور برتر دنیا قرار گرفته‌ایم.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز صنعت گردشگری رتبه سوم را در اقتصاد دنیا دارد. ما در گام اول این سازمان را به وزارتخانه تبدیل کردیم و حالا باید شرح وظایف برای این وزارتخانه را نیز تغییراتی دهیم. چه کسی با تجربه‌تر از آقای مونسان می‌تواند در این راه به ما کمک کنند؟

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸ ما ۱۱ میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم و همه کشور ورود گردشگران خارجی به ایران را قبول دارند. حدود ۵۲ درصد از گردشگران خارجی افزایش یافته است که حاصل تلاش آقای مونسان است.

وی در ادامه تاکید کرد: از دیگر اقدامات مثبتی که این سازمان تاکنون انجام داده است حذف روادید برای دو کشور چین و عمان است که امیدوارم بعد از انتخاب آقای مونسان به عنوان وزیر در خصوص برخی از کشورهای دیگر نیز این اتفاق ادامه یابد. آقای مونسان تجربه کافی را برای تصدی این وزارتخانه دارند.

لاهوتی افزود: ایشان به استان‌های زیادی سفر کرده و به دنبال مرتفع ساختن دغدغه‌های ماست. ایشان تعهد، تخصص و تجربه لازم را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.