حجت‌الاسلام حسن نوروزی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس و در جریان بررسی صلاحیت مونسان به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری در مخالفت با وی گفت: تقویت صنعت توریسم از راه‌های مقابله با تحریم و تقویت اقتصاد مقاومتی است. همچنین حل مشکل اینترنت پرسرعت، از دیگر مواردی است که به گردشگری ایران کمک شایانی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: آقای مونسان توضیح دهد که چقدر تکالیف برنامه‌های بالادستی در خصوص میراث فرهنگی و گردشگری را اجرایی کرده است از جمله هیات امنایی شدن اماکن تاریخی و موزه‌ها؛ مستثنی بودن سند گردشگری از شمول نظام صنفی و ارائه پیوستهای تخصصی برای طرح‌های توسعه ملی، اما آیا این تکالیف اجرایی شده است؟ آیا از ظرفیت خیران در حوزه گردشگری بهره برده‌اید؟  و چه برنامه ریزی برای جذب توریست در حوزه درمانی و کشاورزی داشته‌اید؟

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با طرح این سوال که چند نفر از ایثارگران در حوزه مدیران سازمان فعلی میراث فرهنگی به کار گرفته‌ شده‌اند یادآور شد: آیا ماده ۴۱ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا قانون به کارگیری فرزندان ایثارگران به جای پدرشان اجرا می‌شود؟

نماینده مردم رباط کریم در مجلس با طرح این سوال که مونسان در دو سال مسئولیت خود در سازمان میراث فرهنگی چند منطقه نمونه گردشگری را طراحی و برنامه ریزی کرده خواستار ارائه توضیحاتی درباره‌ی میزان پیشرفت سند جامع گردشگری شد و این سوال را مطرح کرد که چقدر جلوی تورهای غیر مجاز گرفته شده است؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.