ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کیفرخواست پرونده اخلال در نظام اقتصادی و تولیدی کشور در زمینه خرید مواد اولیه پتروشیمی به قیمت دولتی و خام فروشی در بازار آزاد، صادر شد.

وی افزود: با هماهنگی مجموعه اداره کل اطلاعات و دادگستری کل استان، پرونده به صورت فوق‌العاده در شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی تحت بررسی قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تشریح کرد: این پرونده چهار متهم اصلی دارد که با جعل مهر و استفاده از اسناد مجعول و پرداخت رشوه، به خرید مواد اولیه پتروشیمی یارانه‌ای و تخصیصی، به بهانه استفاده در کارگاه‌های تولیدی استان اردبیل اقدام نموده و پس از دریافت، با جعل اسناد و اوراق مربوط به بارنامه‌ها، آن مواد را در بازار آزاد به فروش می‌رساندند.

 عتباتی گفت: رقم سوءاستفاده ۲۱۵ میلیارد تومان است و با توجه به اینکه قسمت عمده‌ای از پرونده‌های مربوط به پتروشیمی در شعب ویژه دادگاه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی رسیدگی می‌شود با هماهنگی‌های صورت گرفته، پس از انجام تحقیقات و اقدامات این پرونده به صورت فوق العاده و در اسرع وقت به تهران ارسال  و نهایتا منجر به صدور کیفرخواست شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.