عزاداران سید الشهداء(ع) در شهرستان لواسان با حرکت نمادین و طی کردن مسافتی ضمن باز سازی کاروان مسیر کربلا در میدان امام خمینی(ع) این شهرستان تجمع کردند.

حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی- کارشناس مسائل مذهبی- در این تجمع که به همت اداره اوقاف و امور خیریه لواسانات، شهرداری و همچنین با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد گفت: این جمعیت با فریاد یا حسین هزاران متر را طی کرده‌اند تا ضمن تجمع در میدان اصلی این شهرستان کاروان مسیر کربلا را شبیه سازی نمایند.

این کارشناس مذهبیادامه داد: معنای این تجمع که در گرمای تابستان با حضور چنین جمعیتی برگزار شد این است که ما به این واقعیت رسیدیم که می‌توانیم در مسیر عاشورایی شدن قدم برداریم و این یک آروزی محال نیست و یک آرزوی حقیقی است. زیارت عاشورا بالاترین سرمایه ما است، عاشورایی شدن یعنی خط و مسیر را پیدا کردن. یعنی بدانیم در این هزاره سوم در چه اتمسفری حرکت می‌کنیم. آیا در زمره یاران ابا عبدالله هستیم یا خیر.

بی‌آزار تهرانی ادامه داد: لبیک یا حسین یعنی ما آماده و محیای بر پیروی از راه سیدالشهداء(ع) هستیم. لبیک یا حسین یعنی سینه خود را جلوی دشمنان امام حسین سپرکنیم. سعید بن عبدالله از یاران امام حسین(ع) بود که برادرش در لشکر عمر سعد حضور داشت، این شخص در واقع کربلا هنگامی که امام اقامه نماز کردند جلو امام ایستادن تا از برخورد تیر به امام جلوگیری کند. روایت هست سیزده تیر به عمق وجودش نشست و بعد از تیر سیزدهم زانو زد که همان لحظه نیز نماز امام به پایان رسید. هنگامی که سیدالشهداء به بالاسر سعید بن عبدالله رفت به امام گفت؛ آقا جان من به عهدم وفا کردم؟ باید به این شکل لبیک یا حسین بگوییم و پای امام حسین(ع) بایستیم.

وی در پایان اظهار کرد: عمر سعد در زمان جنگ به دنبال ریاست ری بود امام به وی فرمودند که به یک گندم ری هم نخواهی رسید، عمر سعد گفت گندم گیر نیاید با جوی ری می‌سازیم. آن شخصی که امروز برای رسیدن به ریاست میلیارد ها تومان خرج می‌کند و فساد مالی می‌کند هر ادعایی هم که داشته باشد به هیچ عنوان فردی حسینی نیست و نخواهد بود و همان عمر سعد است. کسی بین ریاست و حضرت علی(ع) یکی را انتخاب نمیاد و برای رسیدن به صندلی ریاست روی خون و راه شهداء پا بگذارد این نمی‌تواند بگوید لبیک یا حسین(ع).

 

حرکت کاروان لبیک گویان حسینی در شهرستان لواسان

به گزارش ایسنا، امیرحسین ولی‌زاده - رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لواسان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام محرم گفت: عصر روز گذشته ۱۱ شهریور شاهد حرکت کاروان کربلا از مقابل اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لواسان به سمت میدان اصلی این شهرستان یعنی میدان امام خمینی(ره) بودیم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لواسان ادامه داد: در این مراسم عزاداران کاروان لبیک گویان حسینی با مدیحه سرایی به عزاداری برای سیدالشهداء(ع) پرداخته و با طی کردن مسافتی در میدان امام این شهرستان تجمع کردند.

وی ادامه داد: همچنین حضور مداحان اهل بیت(ع)، سید مهدی میردامادی و روح الله بهنمی شور و عزای خاصی به این مراسم بخشید. در پایان این مراسم نیز عزادارن حیسنی از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احسان بی آزار تهرانی که از کارشناسان به نام در حوزه مذهب می‌باشد بهرمند شدند.

ولی زاده در پایان افزود: علاوه بر این مراسم در ضلع شمالی میدان امام خمینی(ره) نیز مراسم رونمایی از نقاشی بین الحرمین را داشتینم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.