بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل محیط زیست وتوسعه پایدار شهرداری تهران اولین جلسه بررسی نظارت تخصصی جمعیت سگ‌های بدون صاحب با حضور مدیر کل محیط زیست وتوسعه پایدار، مشاور محیط زیست معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، نماینده شرکت ساماندهی و مشاغل شهر تهران و با حضور سازمان‌های مردم نهاد حامی حقوق حیوانات جهت تعامل و همکاری‌های مشترک در بحث نظارت بر عملکرد جمعیت سگ‌های بدون صاحب برگزار شد.

شینا انصاری - مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار در این نشست  خاطرنشان کرد: بدون تردید مشارکت حامیان حقوق حیوانات و نقش سازمان‌های مردم نهاد به عنوان یک اهرم نظارتی می‌تواند بر عملکرد کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب تاثیر گذار باشد و پاسخگویی به شهروندان را افزایش دهد.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار خاطر نشان ساخت: در فرایند آتی چهار کارگروه حقوقی، آموزشی و فرهنگی، نظارتی و فنی تشکیل خواهد شد که هرکدام از سازمان‌های مردم نهاد بنا بر تخصص و علاقمندی خود می‌توانند جهت فعالیت در آن‌ها عضو شوند.

انصاری گفت: این نشست به طور مستمر تا رسیدن به نتیجه نهایی برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است فرایند نظارت تخصصی بر کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب با حضور نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد بررسی شد و هر کدام از نمایندگان در این خصوص به اظهار نظر پرداختند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.