امیرحسین صدیق یکی از بازیگران سریال مناسبتی «مرضیه» که از ۲۳ شهریور ماه روی آنتن شبکه دو سیما خواهد رفت  درخصوص اینکه چرا این روزها سریال سازان دنبال داستان هایی می روند که درباره پول شویی و فساد مالی است، گفت: داستان مجموعه تلویزیونی مرضیه نیز درباره فساد مالی است اما در جواب سوال شما باید بگویم چون این روزها همه ما در شوک این اخباری هستیم. هر روز شاهد اخباری هستیم که درباره  افرادی است که دستگیر می شوند، از پرونده هایی می شنویم که یکی پس از دیگری ثابت می کند که افرادی در پشت صحنه درحال فساد هستند. به همین خاطر است که داستان سریال ها به این سمت و سو سوق پیدا کرده است.

خبرنگاری که دست فاسدان اقتصادی را رو می‌کند

وی در ادامه گفت: در سریال مرضیه نقش یک خبرنگار را بازی می کنم. خبرنگاری که در حیطه کاری خود با سختی های زیادی رو به رو  است و هر لحظه نیز درگیر اتفاقات جدیدی می شود.

صدیق با اشاره به اینکه این خبرنگار به دنبال رو کردن دست تعدادی از مفسدان مالی است اظهار داشت: این خبرنگار دنبال پرونده ها و ماجراهایی است که راز تعدادی از مفسدان مالی و اقتصادی را رو می کند و به همین خاطر هم درگیر مشکلاتی در زندگی حرفه ای و خصوصی اش می شود.

مجری برنامه «کتاب باز» تصریح کرد: خبرنگاری حرفه ای بسیار حساس است و خبرنگاران سختی و دشواری زیادی را متحمل می شوند اما ما دیده ایم که در تلویزیون به این حرفه و گفتن از مشکلات شغل خبرنگاری خیلی کم پرداخته می شود. فکر می کنم یک و یا شاید دو سریال وجود دارد که در آن از خبرنگاران گفته شده باشد. این اتفاق دلایلی نیز دارد.

صدیق با تاکید بر اینکه پرداختن به حرفه خبرنگاران موضوع خیلی حساسی است ادامه داد: وقتی یک شغل انقدر حساس و سخت است خب مطمئنا پرداختن به آن هم خیلی سخت است. شاید به همین خاطر است که کمتر در این باره سریالی در تلویزیون می بینیم.

«تن تن» را دوست داشتم چون خبرنگار بود

این بازیگر درباره علاقه خود به رشته خبرنگاری گفت: من امروز در نقش یک خبرنگار مقابل دوربین می روم و از این اتفاق حس خوبی دارم. باید بگویم از کودکی وقتی کتاب تن تن را که می خواندم تن تن برایم جذاب به نظر می رسید اما جذابیت این داستان برای من به خاطر این بود که تن تن یک خبرنگار بود و بعد ماجرا جو.  از دوران کودکی دوست داشتم خبرنگار شوم و  علاقه خاصی به شغل خبرنگاری دارم. درباره با بازی در این نقش نیز تحقیقاتی کردم. زندگی خبرنگاران بزرگ کشور و نوشته هایشان را خواندم البته از آنجا که خودم کار عکاسی هم می کنم و تا کنون با خبرنگاران دیگر نیز مصاحبه داشتم کمی با این حرفه آشنا بودم.

وی درباره اینکه چقدر سریالی با موضوع  زندگی و مشکلات خبرنگاران می تواند در دیدگاه مخاطب تاثیر گذار باشد خاطر نشان کرد: خبر همیشه یک قدم جلو تر است. ساخت پروژه های در این باره می تواند به مخاطب نشان دهد که آزادی مطبوعات چقدر می تواند روی جامعه و فرهنگ مردم تاثیر گذار باشد. به همین خاطر سریال هایی که در این باره ساخته می شوند می توانند ذهن مردم را باز کنند. اینگونه دیگر مردم خبرنگاران را اشخاصی نبینند که فقط به دنبال ستاره های هنری هستند بلکه آنها را افرادی می ببیند که مطالبه گر و منتقد هستند.

صدیق با بیان اینکه بهتر است کسانی که دوست دارند وارد شغل خبرنگاری شوند خوب در این باره تحقیق کنند گفت: من فقط چند روز مقابل این دوربین خبرنگار بودم ولی کاملا درک کردم که این شغل می تواند زندگی یک شخص را زیر و رو کند. به کسانی که دوست دارند وارد این شغل شوند پیشنهاد می کنم این موضوع را در نظر بگیرند که این حرفه  از شغل سلیبرتی ها و ستاره ها نیز حساس تر و تاثیر گذار تر است.

بازیگر سریال «گیله وا »  درپایان خاطر نشان کرد: تولید کارهای مناسبتی بسیار سخت است زیرا مسئولان از چند ماه پیش تصمیمی برای ساخته شدن یک سریال مناسبتی نمی گیرند. اگر زمان و بودجه خوبی در دست باشد کار بهتری نیز ساخته می شود اما به خاطر عدم برنامه ریزی صحیح تیم تولید باید در زمان بسیار کم یک سریال مناسبتی را ساخته و برای رفتن روی آنتن آماده کند. چرا باید چنین اتفاقی رخ دهد و همه فشار ها روی تیم تولید باشد؟ بهتر است تلویزیون فکری به حال این اتفاقات کند. چند ماه قبل از رسیدن ماه محرم می توان برای تولید و پخش سریال مناسبتی این ایام تصمیم گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.