روزنامه "لو پاریزین" فرانسه، این افغان ۳۳ ساله ساعت ۱۷ روز شنبه - به وقت محلی - هفته جاری در یکی از ایستگاه‌های مترو در نزدیکی شهر لیون با استفاده از سلاح سرد یک نوجوان ۱۹ ساله را کشت و هشت نفر را زخمی کرد.

پیشتر دادستان لیون پس از تحقیقات اولیه گفته بود که فرد مهاجم مشکل روانی داشته و حادثه سوءقصد نبوده اما وی روز گذشته(دوشنبه) از سوی دادستان  به "قتل" و "تلاش برای قتل" محکوم شد.

فرد مهاجم مدعی است که "نداهایی" دست های او را هدایت می کردند.

فرد مهاجم «مارمد سلطان» نام دارد و در شهر پروان افغانستان متولد شده است.

به نوشته رسانه های فرانسوی، پلیس همچنین همدست افغان «مارمد سلطان» را در نزدیکی لیون دستگیر کرده و مظنون دیگر این حادثه تحت تعقیب است.

یک منبع نزدیک به این پرونده می گوید: این مرد به طور ذاتی دچار آشفتگی است.

به اعتقاد پزشکان او مشکل روانی دارد.

یک بعد دینی و متافیزیکی برای توهم این مهاجم وجود دارد، اما تحقیقات، هیچ عنصر عینی را نشان نداد که اقدام او تروریستی یا جهادی بوده است.

به گفته دادستان لیون، این مرد افغان که دارای کارت اقامت موقت فرانسه است به غیر از دو چاقو هیچ سلاح دیگری به همراه نداشته است.

«ژان پل بره» (Jean-Paul Bret) شهردار "ویوربن" (Villeurbanne ) پس از این حادثه، سیاست های ضد مهاجرپذیری در فرانسه را "بی شرمانه" خواند.

«مارین لوپن» رهبر راست افراطی فرانسه نیز پس از این حمله توئیت کرد که "سیاست مهاجرت سهل انگارانه " امنیت فرانسه را تهدید می کند.

به نوشته رسانه ها، این حمله نگرانی هایی را در فرانسه ایجاد کرده زیرا این کشور پس از حملات مرگبار افراط گرای اسلامی همچنان در حالت آماده باش قرار دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.