محمد جواد ظریف سه شنبه شب که در راس هیاتی به داکا پایتخت بنگلادش سفر کرده است، در فرودگاه این شهر اظهار داشت: فردا صبح با مقامات بنگلادش، نخست وزیر و سایر دوستان دیدار خواهم کرد و در این دیدارها در مورد روابط دو جانبه، مشکلات جهان اسلام، مسائل منطقه و تحولات امروز برای مسلمانان ازجمله روهینگاها و آسام و سایر مسلمانان منطقه گفت وگو خواهم کرد.

ظریف بحث وگفت و گو درباره تحولات بین المللی را از دیگر موضوعات مطرح در دیدارهای چهارشنبه خود در بنگلادش اعلام کرد و افزود: روز پنجشنبه در اجلاس کشورهای ساحلی اقیانوس هند شرکت می کنم که در آن درباره اقتصاد ابی بحث و تبادل نظر می شود و پس از ان عازم اندونزی می شوم.  

وزیر امورخارجه درباره اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: اگر اروپایی ها اقدام لازم را برای اجرای تعهداتشان تا قبل از  پنجشنبه انجام ندهند گام سوم را آغاز خواهیم کرد و آقای رئیس جمهور بزودی جزییات گام سوم را اعلام خواهند کرد.

ظریف تاکید کرد:اجرای این گام به معنای پایان مذاکرات نیست ما مذاکرات را ادامه می دهیم و هرگاه طرف مقابل بهاجرای تعهداتش برگشت ما هم می توانیم اقداماتی که در چهارچوب ماده۳۶ انجام دادیم متوقف کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.