برخی نمایندگان وقتی با سوال خبرآنلاین درباره هزینه‌کردشان در انتخابات مواجه شدند به بهانه وارد شدن به بحث انتخابات زودرس از پاسخ شانه خالی کردند؛ «نادر قاضی‌پور» نماینده مردم ارومیه یکی از همان‌هایی بود که حاضر نشد بگوید هزینه انتخاباتش چقدر تمام شده است و مبلغش را از کجا آورده است.
 

«غلامرضا کاتب» هم که سال‌هاست نماینده مردم گرمسار است، شفافیت را یک کار بیهوده معرفی می‌کند و وقتی از او درباره میزان هزینه‌ کردش در انتخابات می‌پرسیم می‌گوید «شما افراد بیکاری هستید ولی ما (نمایندگان) کار زیاد داریم»

نماینده‌ای با ادعای مستضعف بودن

 هادی شوشتری نماینده مردم قوچان که به نسبت نمایندگان دیگر سر و صدای کمتری‌ دارد وقتی  با سوالی درباره هزینه انتخابات  مواجه شد گفت از نمایندگان مستضعفی است که هیچ پولی برای انتخابات خرج نکرده است. او می‌گوید: من اصلا پولی ندارم که در انتخابات بخواهم هزینه کنم. همه هزینه‌ها را مردم و دوستان کمک کردند که همه این‌ها به صورت خودجوش بود. او می‌گوید: من مستاجر هستم و اگر مجلس حقوق ندهد نمی‌دانم باید چه کار کنم و اخیرا تصمیم گرفتیم وسایلمان را جمع کنیم و به شهرستان برگردیم چون پول پرداخت این هزینه ها را نداریم. شوشتری می‌گوید ما جزو مستضعفین و دهک‌ پایین جامعه هستیم.

انتخابات با ارث پدری

هدایت‌الله خادمی می‌گوید چیزی حدود ۵۰۰ میلیون تومان در انتخابات هزینه کرده است. او می‌گوید  با وجود هزارو ۲۰۰ روستا و پراکندگی منطقه‌ای با دشواری‌های زیادی برای انتخابات مواجه بوده است اما با این حال هیچ کمکی از جایی نگرفتم. او درباره اینکه هزینه انتخابات را از کجا تامین کرده است گفت وقتی انتخابات به دور دوم رسیده، املاک پدری را فروخته و آن را هزینه کرده است. او گفت: باقی رقم پرداختی را نیز از محل پس‌انداز ۳۰ سال فعالیت در حوزه صنعت نفت پرداخت کردم. او می‌گوید حاضر است تمام جزئیات هزینه‌کرد مالی‌اش را به نهادهای مسئول ارائه دهد.» خادمی دوباره تاکید می‌کند: «من از خودم هزینه کردم و خوشبختانه نه پیمانکاری پشت سرم بود و نه کسی تأمین مالی‌ام کرد و نه وامدار کسی هستم»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.