سی‌ان‌ان گزارش داد، مساله مهاجرت موضوعی است که ترامپ در مورد آن بیشترین عدم صداقت را در طول دو سال اول ریاست جمهوری‌اش در قبال آن داشته است. با این حال در طول این شش هفته مساله اقتصاد بوده که ترامپ بیشترین عدم صداقت را درباره آن داشته است.

بر طبق این گزارش در این شش هفته ۲۶ درصد ادعاهای دروغ ترامپ مرتبط با اقتصاد بوده است. ۲۳ درصد از ادعاهای دروغ وی نیز دست کم تا حدی مرتبط با دموکراتها بوده است و ۱۸ درصد آنها درباره تجارت و ۱۶ درصد درباره چین بوده است. مساله مهاجرت نیز با اختصاص دادن ۱۳ درصد دروغهای ترامپ به خود در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

ترامپ ۱۹ بار طی این فاصله شش هفته‌ای گفته که این چین و نه آمریکا بوده که برای تعرفه‌های واردات پول داده است اما مطالعه پشت مطالعه ثابت کردند که این ادعا دروغ است.

ترامپ همچنین ۱۴ بار گرفته که دموکراتها حامی "مرزهای باز" هستند. ترامپ به نوعی با این صحبت مدعی شده که مخالفانش عملا حامی مهاجرت کنترل نشده هستند که این ادعای درستی نیست.

ترامپ تنها در یک روز یعنی در تاریخ ۱۵ اوت ۳۷ دروغ گفته است؛ روزی که در آن او در یک تجمع در نیو همپشایر شرکت کرده، دو مصاحبه با رسانه های نیوهمپشایر انجام داده و برای ۱۵ دقیقه با خبرنگاران صحبت کرد.

او در تاریخ اول اوت نیز ۳۵ ادعای دروغ مطرح کرد؛ روزی که او در تجمعی در اوهایو شرکت کرد،‌یک مصاحبه با یک رسانه محلی انجام داد و یک گفت‌وگوی ۱۹ دقیقه ای با خبرنگاران داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.