سایت روسیا الیوم به نقل از شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، بخش‌هایی از فایل‌های صوتی را پخش و اعلام کرد، این صدای نتانیاهو است که فریاد زده و ایوب قرا، وزیر سابق رسانه رژیم صهیونیستی را تهدید کرده و او را دیوانه خوانده است.

این شبکه اعلام کرد، مسائل "وحشتناک دیگری" وجود دارند که نخست وزیر اسرائیل در رسانه این رژیم، به خاطر خود این افراد به آنها دست می‌زند.

اما ایوب قرا ارتباطش با این اطلاعات درز پیدا کرده را تکذیب کرد و گفت، در این رابطه به پلیس شکایت می‌کند و آماده افشای این دروغ است.

به دنبال وقوع این بحران، روزنامه معاریو نوشت، طرحی داخل حزب لیکود برای حذف نام قرا از فهرست انتخابات وجود دارد.

نتانیاهو از مداخله خود در زمان وزارت قرا درباره ممانعت از بستن شبکه ۲۰ وابسته به راست‌گراها دفاع کرد و گفت، به کارهایش افتخار می‌کند و کارهایش بی‌عیب و نقص هستند.

با تشدید بحران اطلاعات درز پیدا کرده، نتانیاهو سفر رسمی و برنامه‌ریزی شده خود به هند را لغو کرد و به نظر می‌رسد ترجیح داده است روی انتخابات پارلمانی متمرکز شود که قرار است ۱۷ سپتامبر برگزار شود.

همچنین رئیس شورای مطبوعات و اطلاعات اسرائیل و قاضی بازنشسته این رژیم اعلام کرد، از فایل‌های صوتی مربوط به نتانیاهو شوکه شده است که نشان می‌دهند او از نفوذ خود برای بستن شبکه‌های تلویزیونی استفاده کرده است.

وی گفت، نتانیاهو تلاش کرد، شورای تلویزیون را با کابل‌ها و ماهواره‌ها ببندد تا به شبکه ۲۰ وابسته به راست‌گراها اجازه دهد، اخبار را منتشر کند.

این مقام اسرائیلی تصریح کرد: در کشوری که طبق قانون اداره می‌شود، دولت نمی‌تواند قانون را دور بزند و بلافاصله هر آنچه می‌خواهد را به دست بیاورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.