«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی دوشنبه شب (۱۱ شهریور) در اشاره به پاسخ حزب‌الله به تجاوز رژیم صهیونیستی اعلام کرد، «حمله به مرزهای ۱۹۴۸ از خطوط قرمز دشمن بود که با عملیات دیروز حزب الله، بزرگترین خط قرمز اسرائیل در دهه‌های اخیر شکسته شد».

شبکه «الجدید» در این خصوص گزارش کرد که «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان پاسخ مثبتی به سخنان نصرالله داد و به اسرائیل حمله کرد. الجدید به نقل از الحریری نوشت: مشکل آن است که تمام منطقه بحران‌زده است؛ قطعنامه ۱۷۰۱ از بین نرفته، خطوط قرمز همچنان وجود دارد و مهم آن است که ادامه دهیم.

 وی اضمن تأکید بر تلاش برای حفظ قطعنامه ۱۷۰۱ اعلام کرد: هر کسی که صحبت‌های بنیامین نتانیاهو را دنبال کند ، درمی‌یابد که او مدت‌هاست قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض کرده است.

قطعنامه ۱۷۰۱ همان قطعنامه‌ای است که سازمان ملل در سال ۲۰۰۶ برای پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه صادر کرد.

تنش‌های اخیر میان رژیم صهیونیستی و لبنان زمانی تشدید شد که تل‌آویو در سوم شهریورماه دو پهپاد را به ضاحیه جنوبی بیروت فرستاد و همزمان با انجام حمله ای به سوریه دو عضو حزب‌الله را به شهادت رساند.

حزب‌الله که اعلام کرده بود پاسخ این اقدامات را می‌دهد در یازده شهریور به وعده خود عمل کرد و یک خودروی زرهی صهیونیستی را هدف قرار داد و فیلم آن را منتشر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.