تورج کاظمی در تشریح این خبر، گفت: خانمی ۲۴ ساله ساکن غرب تهران به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که در کانال همدم یاب شبکه اجتماعی تلگرام با فردی بنام ل. ت ۲۸ ساله ساکن تهران آشنا شدم پس از مدتی گفتگو در فضای چت و تبادل علایق و آشنایی بیشتر، باهم قرار ملاقات گذاشتیم و به رستوران و چند جای تفریحی و دیدنی رفتیم غافل از اینکه ایشان این قرار را با برنامه ریزی هدایت می کند و شخص سومی در حال تصویر برداری از ملاقات وگشت و گذار ما می باشد.

این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی در ادامه اظهاراتش گفت پس از گذشت مدتی از این آشنایی، متهم با وی به دفعات مختلف تماس گرفته و شروع به تهدید و در خواست پول از وی کرده است و حتی چند تا عکس از ملاقات های وی را برایش فرستاده و تهدید کرده است چنانچه به درخواست های او عمل نکند، تصاویر و شماره موبایلش را در گروه و کانال های غیر اخلاقی منتشر خواهد کرد.

وی عنوان کرد: با دریافت شکایت و شرح حال مالباخته تیم مهندسی پلیس فتا برای شناسایی متهم وارد عمل شدند و در تحقیقات پلیسی به دست آوردند که متهم ساکن تهران می باشد.

رئیس پلیس با اشاره اینکه با هماهنگی مقام قضائی کارآگاهان پلیس فتا موفق به دستگیر متهم و انتقال وی به پلیس فتا شدند، عنوان کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه جرم ارتکابی بود، پس از مواجهه حضوری با شاکی و مشاهده دلائل پلیس لب یه اعتراف گشود و اظهار داشت که بهانه آشنایی به قصد ازدواج دختران مجرد و جوان را اغفال می کرده و چون این ملاقات ها پنهانی و دور از اطلاع خانواده هایشان بوده باتهدید از آنان پول درخواست می کرده است.

سرهنگ کاظمی با بیان اینکه تحقیق از متهم برای کشف سایر جرائم مشابه ادامه دارد، به کاربران فضای مجازی تاکید کرد: ازدواج و آشنایی زوجین از یکدیگر نیاز به مداخله اعضای خانواده به ویژه پدر و مادر دارد و کانال های شبکه های اجتماعی مانند همدم یاب مکانی قابل اعتماد برای همسرگزینی نمی باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.