«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران، تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را اقدامی ویرانگر و مخرب برای «بروکسل» (مقر اتحادیه اروپا) خواند.

خبرگزاری روسی «تاس» در این خصوص گزارش کرد، زاخارووا در واکنش به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه گفت مسئله خنده‌دار این است که اتحادیه اروپا در حالی این تحریم‌ها را تمدید می‌کند که خود به صراحت اذعان دارد که تحریم‌ها برای  اتحادیه اروپا آثاری مخرب به همراه دارد.

وی ادامه داد: «تمدید تحریم‌های روسیه و فشار واشنگتن به ویژه در خصوص موضوع همکاری انرژی با روسیه، برای خود اتحادیه اروپا غیرسازنده است».

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن غیرقانونی خواندن تحریم‌های اتحادیه اروپا گفت: «با اینحال علیرغم فشارهای واشنگتن، این تصمیمی است که اتحادیه اروپا اتخاذ کرده است. من فکر می‌کنم که آنها باید خودشان پاسخگوی این سوال باشند که به چه دلیل به این (تحریم‌ها) نیاز دارند و برای چه مدت قصد ادامه آن را دارند و ما مداخله‌ای در این خصوص نمی‌کنیم».

اتحادیه اروپا به بهانه الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه که با موافقت بیش از ۹۰ درصد از مردم این شبه‌جزیره صورت گرفته است، تحریم‌ها علیه مسکو را تمدید می‌کند و روسیه را به دامن زدن به ناآرامی‌های شرق اوکراین متهم می‌کند. مسکو تمامی این ادعاها را رد می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.