اما بررسی تصاویر منتشر شده از آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان می‌دهد که حجت‌الاسلام ناطق نوری در آن جلسه حضور داشته است و ادعای بی‌بی‌سی فارسی صحت ندارد.

بی‌بی‌سی فارسی با مطرح کردن ادعایی که صحت ندارد، تلاش کرده عدم حضور ناطق نوری در جلسات مجمع را به کناره‌گیری وی از سیاست تبدیل کند و در ادامه این کناره‌گیری را ناشی از اختلافات بداند.

بی‌بی‌سی فارسی که در هفته‌های گذشته و در راستای بازنمایی اختلافی از روابط مسئولان نظام اقدام به برجسته ساختن سخنان آیت الله یزدی و نامه آیت الله آملی لاریجانی خطاب به وی کرده بود، در جدیدترین سناریوی خود ادعا کرده است که حجت‌الاسلام ناطق‌نوری دیگر در جلسات مجمع حضور پیدا نمی‌کند.

این رسانه انگلیسی ادعای ناصحیح عدم حضور ناطق‌نوری در جلسات مجمع را با هدف بازنمایی غیرواقعی از روابط مسئولان نظام مطرح کرده است. بی‌بی‌سی در ادامه این گزارش عنوان کرده که غیبت‌های ناطق‌نوری به دلیل اختلافات وی با آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس مجمع است. با ناصحیح بودن ادعای نخست بی‌بی‌سی، وضعیت ادعای دوم آن نیز مشخص است.

همچنین روز گذشته آیت‌الله آملی لاریجانی با صدور پیامی در خصوص نامه‌نگاری اخیر خود به آیت‌الله یزدی عنوان کرد: آیت الله یزدی حفظه الله منشا خدمات بسیاری در حوزه های علمیه بوده اند و سابقه مودت اینجانب با ایشان هم دیرینه...ما همه در یک صفیم و دشمن بی جهت خیال باطل تفرقه افکنی نکند.

بی‌بی‌سی در سال‌های گذشته از هر فرصتی استفاده کرده تا نشان بدهد که بین مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران اختلاف، تنش و درگیری وجود دارد، اما این بار برای پیشبرد پروژه رسانه‌ای خود اقدام به تحریف واقعیت‌های آشکار و دروغ‌پردازی واضح کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.