به گزارش شبکه بی‌بی‌سی، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بامداد پنج‌شنبه (امروز) خبری که روز گذشته در رسانه‌ها مبنی بر تلاش واشنگتن برای برقراری ارتباط با کاپیتان نفتکش آدریان دریا منتشر شد را تایید کرد.

روزنامه فایننشال تایمز روز گذشته گزارش داد که دولت آمریکا به کاپیتان آدریان دریا پیشنهاد رشوه چندین میلیون دلاری داده است تا او با دولت آمریکا همکاری کند و کشتی را تحویل دهد.

بنابر این گزارش، برایان هوک نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران یک ایمیل به آخیلش کومار کاپیتان این ابرنفتکش فرستاده و از او خواسته است تا در ازای دریافت چند میلیون دلار این کشتی را به جایی ببرد تا آمریکا بتواند آن را توقیف کند.

در این نامه همچنین یک شماره تماس وزارت امورخارجه آمریکا برای کاپیتان درج شده بود تا به او اطمینان داده شود که این پیشنهاد ساختگی نیست و صحت دارد.

ابر نفتکش آدریان دریا که پیشتر گریس ۱ نام داشت روز چهارم ژوئیه در جبل‌الطارق توسط نیروهای انگلیسی با این ادعا که مقصد آن سوریه بوده است توقیف شد، اما شش هفته بعد دادگاه عالی جبل‌الطارق حکم به رفع توقیف آن داد.

در ادامه تلاش‌های آمریکا برای توقیف این نفتکش، روز ۲۰ اوت دادگاهی در آمریکا رای به توقیف مجدد آدریان دریا و ضبط محموله نفتی آن داد، اما دولت منطقه‌ای جبل‌الطارق با آن مخالفت کرد.

آمریکا که نتوانست آدریان دریارا مجددا توقیف کند، هفته گذشته نام این نفتکش را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.