سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی در اولین یادواره شهدای عشایر چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اولین یادواره شهدای عشایری استان مقدمه‌ای بر برگزاری کنگره بیش از ۱۰ هزار شهید عشایری کشور به میزبانی این استان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین  گفت: انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که ملت ایران قرن‌های متمادی تحت سلطه سلاطین بود، به طوری که در دوران ۵۷ ساله خدمت پهلوی شاهد سیطره بیگانگان در کشور بودیم در دورانی آمریکایی‌ها بر تمام مقدرات کشور تسلط داشتند که مردم ایران مخصوصا عشایر بختیاری و قشقایی حکومت پهلوی را به رسمیت نشناختند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی متکی به ملت ایران، عشایر، روستاییان، شهرنشینان و تمام ملت ایران است که به رهبری امام راحل به پیروزی رسید و موجب شد دنیا را تحت انقلاب خود درآورد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بیش از ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در کشور بود که آمریکایی‌ها کابینه پهلوی را تعیین می‌کردند و تمام مقدرات و مسیر کشور که می‌بایست پیموده شود توسط آمریکایی‌ها مشخص می‌شد.

وی بیان کرد: اولین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی این بود که ایران یک سرزمین راهبردی است و از زیر سلطه آمریکا خارج شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: یک الگوی جدید سیاسی نمونه و در طراز سعادت بشریت در مقابل چشم جهانیان قرار گرفت، طبیعی بود که استکبار احساس فرار کند.

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی با توطئه‌های بزرگ مواجه شد که از جمله آن‌ها طرح‌ریزی کودتا، جنگ‌های مسلحانه در شهرهای بزرگ توسط منافقان بود، زمانی که ملت ایران با ایستادگی توطئه‌ها را پایان داد حادثه بزرگی را طراحی کردند و آن تجاوز رژیم بعثی عراق بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: کشور علی رغم اینکه به دنبال جنگ نبود ولی درگیر جنگ هشت ساله شد، به طوری که بیش از ۳۸ کشور مستقیما در کنار صدام قرار گرفتند، ولی امام راحل این صحنه را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران آمادگی ورود به جنگ را نداشت، تصریح کرد: تمام تصور صدام این بود که ما توان مقاومت را نداریم که خوشبختانه مدیریت ولایت فقیه در این راستا نتیجه‌بخش بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: ملت ایران به جای انتخاب راهبرد مذاکره راهبرد مقاومت را انتخاب کرد که با تکیه بر فرهنگ عاشورایی در میدان نبرد، جنگ را به دفاع مقدس تبدیل کرد.

وی بیان کرد: ملت ایران توانست نظام مقتدر را به زانو درآورد و چالش بزرگ را به فرصت سازنده تبدیل کند، اگر امروز از شهدا صحبت می‌کنیم و یادواره‌ای برای آن‎‌ها برگزار می‌کنیم هدف این است که چه راهی را رفته‌ایم که توانستیم این دستاوردها را برای جهان اسلام، شهدا و ملت ایران رقم بزنیم.

وی افزود: از زمان عزل بنی صدر تا زمان آزادی خرمشهر کمتر از یک سال طول کشید تا تمام سرزمین‌های اشغالی کشور آزاد شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: با تجهیزات غرب و شرق و با دلارهای نفتی عربستان ارتش صدام تجهیز می‌شد، ولی در عین حال مکتب دفاعی مبتنی بر مقابله با دشمن شکل گرفت و کارآمدی نظام سیاسی جمهوری اسلامی در چارچوب راهبرد ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، به طوری که استقلال کشور در دوران دفاع مقدس محقق شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: در چند ماه گذشته که آمریکایی‌ها فشار و تحریم‌های گسترده را برای کشور برنامه‌ریزی کردند گرچه علی رغم تعهدات خود، ملت ایران می‌دانست که غربی‌ها به تعهدات خود پای بند نخواهد بود.

سردار سلیمانی گفت: در فضای راهبردی امروز امریکایی‌ها شکست خوردند به طوری که بسیاری از صاحبنظران دنیا و سران کشورها و شخصیت‌های سیاسی اعتراف می‌کنند که راهبرد آمریکا در مقابل راهبرد ایران شکست خورده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: راهبرد مقاومت و ایستادگی در طول ۴۰ سال گذشته برای ما تعیین‌کننده دستاوردهای بزرگ بوده که این‌ها برگرفته از مکتب عاشورا یعنی هیهات من‌الذله است.

وی خاطرنشان کرد: بهترین شعار و عملی‌ترین شعار به فرمایشات رهبری خدمت به مردم است.

باور ۳۷۳ قابلیت بازدارندگی کشور را به شدت ارتقاء داده است

هم چنین مهر نوشت:

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: برابر بیانات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)،پدافند هوایی در خط مقدم دفاع از آبرو، حیثیت و تمامیت نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. پدافند هوایی طی سالیان گذشته و در حال حاضر با تاکید بر مدیریت آسمان کشور، تمام تلاش خود را بر حفظ و صیانت از آسمان و همچنین تأمین امنیت هوا و فضای کشور به کار بسته است.

وی افزود: پدافند هوایی با گذشت سالیان پس از دفاع مقدس، به اهمیت وجود و به‌کارگیری سامانه‌های بومی و داخلی به خوبی واقف بوده و بر همین اساس و با بهره‌گیری از صنایع داخلی توانسته در حوزه کشف و رصد اهداف هوایی (راداری، سیگنالی) و در حوزه درگیری (توپخانه‌ای، موشکی) گام‌های بزرگ و قابل تأملی بردارد و بحمدالله امروز یکی از قدرت‌های دفاع هوایی در جهان شناخته می‌شود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: هنر پدافند هوایی طی چند سال اخیر به‌کارگیری جوانان در عرصه‌های مختلف بوده است. از تأسیس دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص)، مرکز آموزش درجه‌داری که با هدف جذب و تربیت جوانان تأسیس شد تا بهره‌برداری از جوانان دانشگاهی و علمی در کشور و حتی شرکت‌های دانش بنیان که همگی توسط جوانان اداره می‌شود.

صباحی فرد خاطرنشان کرد: امروز پدافند هوایی یک سازمان متکی به خود است و این امر در تاکتیک و تکنیک، یک برتری و امتیاز ویژه در جهان دارد. در سامانه‌های وارداتی ما خیلی نگرانی و دغدغه داشتیم که در شرایط بحران و جنگ چطور باید مقابله انجام شود و دشمن از ضعف و قوت ما تا چه حد آگاه است، اما امروز این دغدغه‌ها را ما به دشمنانمان منتقل کرده‌ایم، چون آنها نمی‌دانند در صورت هرگونه اقدام سو و بی‌عقلی محض چه بر سرشان خواهد آمد. این امر باعث شده که چه دشمنان و چه دوستان ما در جهان حساب ویژه برای پدافند هوایی کشور باز کنند.

وی با تاکید بر این‌که پدافند هوایی در بیش از ۳۵۰۰ نقطه گسترش یافته است، تصریح کرد: این گستردگی، نشان دهنده اهمیت پدافند هوایی است و لزوم گسترش آن را برای دفاع همه‌جانبه و با تمام قدرت از آسمان کشور را بیان می‌کند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران از تمام قدرت و توان نیروهای مسلح خودشان جهت ضربه زدن استفاده می‌کنند. پهپادها، تاکتیک‌ها و فناوری‌های پیشرفته آنها امروز یکی از نقاط قوت محسوب می‌شود. بحمدالله در این حوزه هم پدافند هوایی ارتش یکی از قدرت‌های بزرگ به حساب می‌آید.

صباحی فرد تصریح کرد: بکار گیری پهپادها با قابلیت‌های رهگیری، درگیری، شنود سیگنالی که همگی بومی و تولید صنایع داخلی و بویژه جوانان پدافند هوایی است از امتیازات تاکتیکی قدرت دفاع هوایی کشور است. دشمنان ما باید بدانند که دائماً زیر ذره‌بین پدافند هوایی هستند و هرلحظه که خیال خام نفوذ به آسمان کشور ما را داشته باشند، امکان بازگشتی برایشان متصور نخواهد بود.

وی با اشاره به توانمندی‌های پدافند هوایی در حوزه جنگ الکترونیک افزود: قدرت جنگ الکترونیک و عملیات سایبری جز خطوط قرمز ماست و دستاوردهای این حوزه و قابلیت‌های پدافند هوایی در مرحله عمل، دشمنان جمهوری اسلامی ایران را غافلگیر خواهد کرد. امروز جنگ الکترونیک و عملیات سایبری از نقاط قدرت و قوت پدافند هوایی کشور است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش بیان کرد: فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) با درک عمیق تغییرات محیطی در بخش نظامی، فرمان حکیمانه تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) را در سال ۱۳۸۷ صادر کردند. معظم‌له در ۱۰ سال اخیر بیش از ۶۰۰ مرتبه به اولویت و اهمیت پدافند هوایی، حفظ تمرکز و وحدت فرماندهی در پدافند هوایی، ضرورت توجه به پدافند هوایی و همچنین به خط مقدم بودن پدافند هوایی در دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور تاکید و اشاره کرده اند.

وی با بیان این‌که طی سال‌های اخیر در پدافند هوایی باور ما می‌توانیم شکل گرفت که تولید سامانه باور ۳۷۳ نیز منبعث از همین باور بود تاکید کرد: امروز پدافند هوایی صرفاً یک مدافع نیست بلکه دارای یک سبک دفاعی منحصر به خود و مبدع و تولیدکننده تاکتیک‌های دفاعی نوین است. قطعاً این موضوع برای دوستان یک خبر خوش و مسرت‌بخش و برای دشمنان یک شکست و یأس بزرگ محسوب می‌شود.

صباحی فرد تصریح کرد: باور ۳۷۳ با رادار، موشک بومی، قابلیت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را به شدت ارتقا داده و اشتباه و غلط بودن محاسبات دشمن در تهدید نظام اسلامی ایران را به رخ آنها خواهد کشید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.