دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیری انگلیس بعد از دیدار «بنیامین نتانیاهو» و «بوریس جانسون» بیانیه‌هایی درباره گفت‌وگوهای دو طرف درباره ایران منتشر کرده‌اند. 

 طبق گزارش روزنامه گاردین، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس از لندن خواسته گفت‌وگوها با ایران در خصوص توافق هسته‌ای را متوقف کند. 

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای گفته است: «امروز صحبت از تخلف دیگری است که ایران این بار در زمینه عدم اشاعه مرتکب شده است.»

وی اضافه کرد: «این در ادامه اقدامات ستیزه‌جویانه ایارن علیه کشتی‌رانی بین‌المللی و علیه کشورهای منطقه و همچنین در ادامه تلاش‌های تهران برای انجام حملات مرگبار علیه اسرائیل است.»

نتانیاهو در ادامه خواستار توقف گفت‌وگوها با ایران شده است. در این بیانیه آمده است: «وقت گفت‌وگو با ایران نیست. وقت افزایش فشار علیه ایران است. اینها مسائلی هستند که همیشه برای اسرائیل اهمیت دارند، اما به ویژه در مقطع کنونی مهم هستند.»

دفتر نخست‌وزیری انگلیس هم روایت خود از دیدار میان نتانیاهو و جانسون را منتشر کرده است. این بیانیه، بر خلاف درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اهمیت گفت‌وگو با ایران تأکید می‌کند. لندن، علی‌رغم این گفته که دو طرف در خصوص جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و فعالیت‌های ایران اتفاق نظر داشته‌اند. 

یک سخنگوی نخست‌وزیری انگیس گفت: «هر دو نخست‌وزیر در خصوص ضرورت جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و متوقف کردن فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در سطحی گسترده‌تر اتفاق نظر داشتند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «نخست‌وزیر [انگلیس] اهمیت گفت‌وگو با ایران و راه حل دیپلماتیک را مورد تأکید قرار داد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.