به گزارش شبکه تلویزیونی "روسیا الیوم"، در بیانیه پنجشنبه شب وزارت امورخارجه روسیه، آمده است "میخائیل بوگدانف" در دیدار با "جورج شعبان"  که در مسکو صورت گرفت ، بر موضع ثابت روسیه در حمایت از پایبندی کامل به بندهای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و تلاش نیروهای موقت بین المللی در لبنان تأکید کرد.

قطعنامه ۱۷۰۱ در ۱۱ اوت  ۲۰۰۶ (مرداد ۸۵) برای پایان دادن به جنگ ۳۳ روزه میان حزب‌ الله لبنان و اسراییل صادر شد. 

بر اساس قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل، اسراییل موظف است به تمامیت ارضی لبنان و حاکمیت و استقلال سیاسی آن در محدوده مرزهای بین‌المللی احترام بگذارد. 

براساس بیانیه وزارت امورخارجه روسیه، بوگدانف و شعبان یا بگیم (معاون وزارت امورخارجه روسیه و فرستاده ویژه نخست وزیر لبنان) همچنین شرایط کنونی در لبنان بویژه مرز این کشور با اسرائیل را مورد توجه قرار دادند و بر جلوگیری از تکرار حوادثی که هفته گذشته روی داد، تأکید کردند. 

رژیم صهیونیستی با نقض قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل، سوم شهریورماه گذشته با دو پهپاد به حریم هوایی لبنان تجاوز کرد و دفتر رسانه ای وابسته به حزب الله در جنوب بیروت پایتخت این کشور را هدف قرار داد.

بدنبال این حمله و در یک اقدام تلافی جویانه، حزب الله لبنان یکشنبه هفته جاری (۱۰ شهریور) از انهدام یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی در جاده پادگان «اویویم» در شمال سرزمین های اشغالی خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.