یک فعال توییتری قطری مدعی شد که سفر اخیر دو مقام ارشد عربستان سعودی و امارتی به پاکستان نه برای وساطت بین این کشور و هند برای کاهش درگیری‌ها در مرز کشمیر که برای وساطت برای آزادی خلبان اسرائیلی اسیر در اسلام‌آباد است.

«بوغانم» که به افشاگر اسرار کشورهای عربی حوزه خلیج فارس معروف است و طی ماه‌های گذشته برای اولین بار فاش کرد که زن حاکم دبی از امارات فرار کرده و قصد طلاق دارد(+)، به نقل از منابعی فاش کرد که سفر همزمان «عادل الجبیر»، وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی و «عبدالله بن‌زاید آل نهیان»، وزیر امور خارجه امارات به اسلام‌آباد و دیدار آن‌ها با مقامات پاکستانی از جمله «عمران خان»، نخست‌وزیر این کشور با هدف وساطت برای آزادی خلبان اسرائیلی است.

این فعال افشاگر پنجشنبه در توییتر خود مدعی شد عربستان سعودی و امارات از پاکستان خواسته اند تا زمان اجرای وساطت ریاض و ابوظبی جهت آزادی این خلبان و موافقت رژیم صهیونیستی با این وساطت، مسئله را پنهان نگه‌ دارد.

برخی رسانه‌ها اسفند ماه گذشته در حین بحبوحه درگیری هند و پاکستان در مرز کشمیر، مدعی شدند که اسلام‌آباد موفق شده است دو خلبان هندی را که جنگنده آن‌ها هدف آتش پدافند موشکی پاکستان قرار گرفته بود، به اسارت بگیرد.

یکی از این خلبان‌های هندی به نام «ابهی نندن ورتها» در همان موقع آزاد شد ولی اسلام آباد در مورد هویت خلبان دوم توضیحاتی ندارد. گمانه‌زنی‌ها در آن موقع حکایت از آن داشت که خلبان دومی، اسرائیلی است.

منطقه مسلمان‌نشین کشمیر در شمال هند اخیرا به دنبال تصمیم نخست‌وزیر این کشور مبنی بر لغو خودمختاری منطقه کشمیر، شاهد تشدید درگیری‌ها بین اسلام‌آباد و دهلی‌نو از یک طرف و درگیری بین نیروهای امنیتی هند و معترضان به تصمیم «نارندرا مودی» بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.