تیم ملی بسکتبال ایران در ادامه رقابت های جام جهانی بسکتبال دقایقی قبل مقابل آنگولا به برتری رسید. تیم ایران بعد از قبول سه شکست در دور مقدماتی به جدول بازنده ها راه پیدا کرد و باید برای اول شدن بین تیم های آسیایی و صعود به رقابت های المپیک 2020 توکیو تلاش کند. شاگردان مهران شاهین طبع در این مسیر از ساعت 12:30 امروز مقابل حریف آفریقایی خود قرار گرفتند و در نهایت با نتیجه 71-62 پیروز بازی شدند.

این برد در حالی بدست آمد که شاگردان شاهین طبع در دو کوارتر اول کاملا برابر با حریف جلو می رفتند و حتی در بیشتر دقایق بازی نتیجه را از آنگولا عقب بودند. در آغاز کوارتر سوم اما انرژی بچه های ایران برای کسب پیروزی بیشتر شد. در ادامه این کوارتر درخشش بازیکنانی مثل صمد نیکخواه و حامد حدادی باعث شد بازی برای ایران کنترل شود. در کوارتر چهارم هم به زمین آمدن بازیکنانی مثل رسول مظفری و مایک رستم پور نتیجه را به طور کلی به سود ایران عوض کرد.

بسکتبالیست های ایران علاوه بر اینکه در راه صعود به المپیک باید روز یکشنبه مقابل فیلیپین قرار بگیرند و این تیم را هم شکست دهند، باید چشم انتظار نتایج بازی های تیم ملی چین هم بنشینند. در کل اما فعلا تنها راه صعود ایران به المپیک برتری در بازی روز یکشنبه مقابل فیلیپین خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.