«جمعه محمد حسن» از مخالفان السیسی صبح امروز جمعه پس از یورش نیروهای امنیتی مصر به سلول وی در زندان «طره» دچار حمله قلبی شده و جان باخت.

«احمد العطار» پژوهشگر کمیته هماهنگی برای حقوق و آزادی مصر گفت که افسران مرکز بازجویی زندان به همراه افسران امنیت ملی و نیروهای پلیس که به سلاح و گاز اشک‌آور مسلح بودند به طور ناگهانی به سلول‌های زندان یورش آوردند که به دنبال آن جمعه محمد حسن دچار حمله شدید قلبی شد و به دلیل عدم درمان، جان خود را از دست داد.

حسن از بیش از پنج سال گذشته در ارتباط با پرونده «کتائب حلوان» در زندان بسر می‌برد و در چند پرونده دیگر نیز با اتهاماتی مواجه بود و مسئولان اداره زندان با وجود اینکه وی از ناراحتی قلبی رنج می‌برد، اعتنایی به درمان او نداشتند.

العطار همچنین گفت که زندانیان زندان طره با بازرسی‌های ناگهانی و نقض مکرر حقوق زندانیان، ممنوعیت دریافت داروهای ضروری و بدرفتاری زندانبانان مواجه هستند.

دفن پسر مُرسی در جوار پدرش

خانواده «محمد مُرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر پیکر «عبدالله» پسرش را در میان تدابیر امنیتی در جوار قبر پدرش واقع در شرق قاهره دفن کردند.

«عبدالمنعم عبدالمقصود» وکیل حقوقی خانواده مرسی در این باره گفت که مسئولان مصر به اسامه پسر مرسی که در زندان بسر می‌برد، اجازه حضور در مراسم دفن برادرش را دادند.

هنوز نتایج کالبدشکافی جسد عبدالله و تحقیقات انجام شده درباره مرگ او اعلام نشده است.

رسانه‌های روز پنجشنبه (دیروز) گزارش دادند که عبدالله در حین رانندگی در خودروی خود دچار سکته قلبی شده و پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است.

در همین ارتباط «محمد سودان» از رهبران گروه اخوان‌المسلمین گفت: «ما ایمان داریم که مرگ سرنوشت هر انسانی است اما عبدالله جوان بود و سکته قلبی او در این سن امری مشکوک است.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.