به گزارش شبکه تلویزیونی العالم؛ امارات عربی متحده شروط و خواسته‌های عربستان سعودی از جمله تحویل مقر نیرو‌های امنیتی و ارتش در شهر عدن یمن به شبه نظامیان عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی (و فراری) یمن را رد کرد. شهر جده عربستان شاهد برگزاری نشستی با هیئت اماراتی درباره درگیری‌ها در جنوب یمن بود و طی آن طرف سعودی شروطی را مطرح کرد که باعث خشم ابوظبی شد.

فادی السید گزارشگر شبکه در گزارشی گفت: دیدار‌های جده که عربستان برای گفتگوی غیرمستقیم بین دولت وابسته به منصور هادی و شورای انتقالی جنوب به آن دعوت کرد و برای اولین بار با حضور نماینده امارات برگزار شد نتوانست درگیری‌های نظامی جنوب یمن را مهار کند بلکه به دنبال مخالفت قاطع امارات با شروط و خواسته‌های عربستان که منابع مطلع یمنی از آن خبر دادند، باعث تشدید درگیری‌ها شد. منابع ضمن تایید برگزاری نشست عربستان سعودی و امارات عربی متحده درباره بحران عدن تاکید کردند ریاض به شدت اعمال فشار می‌کند تا دولت هادی و شورای انتقالی جنوب توافقنامه سازش امضا کنند، ولی شروط هادی که از شورای انتقالی جنوب و نیرو‌های آن می‌خواهد پیش از امضای هرگونه توافقنامه، از همه ساختمان‌ها و پایگاه‌ها و نیز مراکز نظامی تحت سیطره خود در عدن عقب نشینی کنند خشم شورای انتقالی و امارات را برانگیخت. اختلافات در نشست جده باعث شدت گرفتن درگیری‌ها در عدن و برخی دیگر از شهر‌های جنوب یمن شد و بحران بین عربستان و امارات در جنوب یمن را به جای اول بازخواهد گرداند بخصوص پس از آن که دولت هادی پیش از این ابوظبی را به حمله علیه نیرو‌های خود در عدن متهم کرده بود و در همین حال عربستان سعودی نیز با هشداری شدیداللحن به امارات از این کشور خواست نهاد‌ها و مراکز نظامی را به دولت هادی بازگرداند. 
 
در ادامه گزارش با اشاره به اختلافات بین عربستان و امارات آمده است: اختلاف مواضع امارات و عربستان با یکدیگر در اولین بیانیه رسمی عربستان به خوبی نمایان است. عربستان در این بیانیه خشم خود را از موضع امارات اعلام کرد و هرگونه تلاش برای بر هم زدن ثبات یمن را به منزله تهدید امنیت و آرامش عربستان دانست و در همین حال هرگونه تغییر و تحمیل واقعیت‌های جدید بر جنوب یمن را رد کرد. ناظران بیانیه عربستان را تهدیدی غیرمستقیم علیه امارات می‌دانند که احتمال می‌رود اوضاع همه را به هم بریزد و این بار عدن را غرق در تانک‌ها و خودرو‌ها و تجهیزات نظامی کند که همین اتفاق در ساعات اخیر افتاده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.