به گزارش روزنامه کامرسانت، در مقاله این روزنامه آمده است که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی روزهای آینده در آستانه انتخابات زودهنگام پارلمان این رژیم به مسکو سفر خواهد کرد. 

این در حالی است که نتانیاهو در تاریخ پنج سپتامبر پس از لغو سفرش به دهلی‌نو بدون برنامه از پیش تعیین‌شده به لندن رفت.

محور اصلی گفت‌و‌گوهای روسیه و انگلیس موضوع ایران است اما مخالفان سیاسی نتانیاهو سفرهای از پیش تعیین نشده وی را بخشی از کمپین تبلیغاتی او می‌دانند. 

نتانیاهو همیشه در مسکو درباره ایران صحبت می‌کند و بارها پس از گفت‌و‌گو با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه تأکید کرده است که مسکو به دیدگاهش درباره تهدید ایران گوش می‌دهد این در حالی است که منابع دیپلماتیک مسکو در مصاحبه با روزنامه کامر سانت درباره این ادعا اظهار تردید کرده‌اند. 

بر اساس این گزارش، بسیار بعید به نظر می‌رسد که مسکو تمایلی به دیدگاه نتانیاهو درباره نقش مذاکره کننده مسکو و واشنگتن یا حتی مسکو و کی‌یف داشته باشد.

این در حالی است که نتانیاهو تلاش می‌کند خود را برای ایفای این نقش منصوب کند تا جائی که در دیدار ماه گذشته خود از کی‌یف نیز به این موضوع اشاره کرد.

نتانیاهو تا کنون دستاوردهای خود در عرصه سیاست خارجی از جمله روابط تنگاتنگ با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و اعتراف او به قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و نیز گفت‌وگو با پوتین و هماهنگی با او درباره سوریه را برگ برنده انتخاباتی خود عنوان کرده و مدعی است که قدرت‌های جهان رهبری اسرائیل را به نام او می‌شناسند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.