حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای  تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری ایلام اظهار کرد: امروزه اختلاس، فساد در بخش‌های مختلف و سوء استفاده از ارزهای دولتی بیشتر از اقدامات دشمنان به مردم ضربه می‌زند و معتقدیم با انجام برخی اقدامات مانند مقابله با فرار مالیاتی می‌توان رقم‌ های بسیار بالایی را برای مشکلات اقتصادی جبران کرد، البته این کار نیاز به عزم دولت دارد زیرا عده‌ای با درآمدهای بسیار بالا هستند که مالیات پرداخت نمی‌کنند .

وی با بیان اینکه برخی ساختارها باید توسط دولت و مجلس در کشور تغییر کند، قوه قضائیه هم پای کار است و بطور قطع در این مسیر به دولت کمک می‌کند، تصریح کرد: امروز مردم از قوه قضائیه انتظار دارند با قدرت با فساد مبارزه کند و برای تحقق این حق مردم تا جایی که در توان است مبارزه همه جانبه و سریع با مفسدان را انجام می‌دهیم .

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: اگر می خواهیم در مسیر مبارزه با فساد موفق شویم باید شرایط و بسترهایی از قبل فراهم شود  و این نیازمند ورود دولت و مجلس است، مبارزه با فساد نه فقط فساد اقتصادی بلکه در سایر حوزه ها نیازمند کار جهادی و روحیه انقلابی است .

اژه‌ای ادامه داد: امروز مردم به دستگاه قضا خوشبین هستند که باید این را مغتنم بشماریم و نیاز است رسانه ها و کسانی که دارای تریبون هستند به خصوص مردم در راستای مبارزه با فساد کمک کنند .

وی افزود: نباید در مقابل دشمنان ترسید و کار را توجیه کرد، امروزه دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی استفاده می‌کنند اما تاکنون موفق نبوده‌اند و  می‌خواهند پایه‌های نظام اجتماعی و خانواده را در کشور سست کنند، ممکن است عده‌ای تحریک شوند اما بیشتر این اقدامات منجر به نتیجه نمی‌شود . 

 

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه خط اعتباری ۱۵ میلیارد دلاری فریب تازه ای است که مسئولان باید مراقب باشند، چراکه این خط اعتباری ترفند تازه برای کشاندن مسئولان به پای میز مذاکره است و  تلاش می‌کنند اقتدار نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کنند، هر وقت کوتاه بیاییم دشمن بر ما غلبه خواهد کرد و هر وقت سرسخت باشیم بر دشمن پیروز هستیم .

وی با تاکید بر اینکه به اینکه نباید مثل قضیه برجام فریب دشمن را بخوریم، افزود : قرار بود راه اقتصادی کشور با برجام سرعت بگیرد، تحریم‌ها برداشته شود، ولی آمریکا اولین کشوری بود که برجام را زیرپا گذاشت و به آن عمل نکرد و امروز باید مواظب فریب دشمن باشیم برخی ها بر این تصور هستند که اگر کوتاه بیاییم دشمن بر ما سوار نمی شود در صورتی که اگر امروز استکبار از ایران اسلامی حساب می برد، به خاطر قدرت جمهوری اسلامی است.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه  نتیجه سازش با استکبار سرنوشتی همچون مرسی را دنبال دارد که او را با قفس، این طرف و آن طرف می کردند، گفت: آنها با این ترفندها قصد دارند ما را به سمت خود بکشانند و بعد سیاست تضعیف را دنبال می کنند و در نهایت خواسته و هدف پنهانی خود را اعمال می کنند .

در این مراسم  علی دهقانی به عنوان رئیس کل دادگستری استان ایلام معرفی و از خدمات محمد رزم تقدیر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.