دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، "رسانه‌های اخبار دروغ" را مورد حمله قرار داد و مدعی شد "به درستی" گفته بود که ایالت آلاباما نیز در مسیر طوفان قرار دارد.

او طی پیام توئیتری خود عنوان کرد: "رسانه‌های اخبار دروغ، متمرکز بر واقعیتی بودند که من به درستی در شروع طوفان دوریان به آن اشاره کردم، اینکه آلاباما نیز در کنار فلوریدا و دیگر ایالت‌ها، احتمالا از طوفان آسیب خواهد دید. آن‌ها دیوانه‌ شدند و امید داشتند که من اشتباه کرده باشم (که نکرده‌ام)".

او افزود: "نقشه‌ها را بررسی کنید... این رفتار بی‌معنی هیچ‌گاه برای یک رئیس‌جمهوری دیگر اتفاق نیفتاده است. چهار روز گزارش‌دهی فاسد، که هنوز هم عذرخواهی نشده است؛ ولی چیزهای زیادی هست که رسانه‌های اخبار دروغ هنوز به خاطرشان از من عذرخواهی نکرده‌اند، مثل موضوع پیگیری موهومات و یا &#۳۹;دریچه جاسوسی&#۳۹;! رسانه‌های دروغ و شرکای دموکرات ‌آن‌ها باید به رفتار منصفانه روی بیاورند؛ این برای کشورمان خیلی بهتر است!".

طی روزهای اخیر دونالد ترامپ به مخالفت با اظهارات خبرنگاران پرداخته و تاکید داشته که نقشه "تاریخ گذشته"‌ای که نشان از تحت خطر بودن آلاباما دارد، توسط کارشناسان تهیه شده است؛ با این حال، "سرویس ملی آب و هوا" این ادعا را رد کرده است و خطری را متوجه این ایالت نمی‌داند.

ترامپ روز چهارشنبه، با نشان دادن نقشه‌ای متعلق به "اداره ملی اقیانوسی و جوی" که به نظر با یک ماژیک دستکاری و آلاباما نیز به نواحی خطر طوفان اضافه شده بود، منجر به سردرگمی بیشتر رسانه‌ها شد.

او به خبرنگاران گفت: "آن [طوفان] می‌تواند بسیاری از ایالت‌های دیگر را نیز مورد آسیب قرار دهد؛ اما آن نقشه، نقشه اصلی بود. [طوفان] نه تنها فلوریدا، بلکه جورجیا را نیز مورد هدف قرار می‌داد؛ می‌توانست، داشت به سمت خلیج حرکت می‌کرد. این همان چیزی بود که در ابتدا پیش‌بینی شده بود، و به سمت راست منحرف شد، و ما نهایتا، امیدوارانه خوش‌شانس خواهیم بود".

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.