به گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، محمود عباس روز شنبه در دیدار «تور وینسلاند» نماینده نروژ در امور صلح خاورمیانه، وی را در جریان آخرین تحولات مربوط به سرزمین‌های اشغالی قرار داد.

 دو طرف در این دیدار بر تحقق صلح عادلانه و دائم بر اساس قطعنامه‌ها و حقوق بین‌المللی تاکید و هرگونه طرح یا برنامه‌ای را که مبتنی بر اصول مربوط به روند صلح از جمله پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و تحقق صلح بر اساس راه حل تشکیل دو کشور و ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی  و در مرزهای ۱۹۶۷نباشد، رد کردند.

عباس همچنین نماینده نروژ را از اقدام های  هدفمند رژیم صهیونیستی و آمریکا برای مقابله با  تحقق صلح بر اساس طرح ایجاد دو کشور، آگاه ساخت.

مذاکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها از سال ۲۰۱۴ متوقف شده است و در حال حاضر تلاش‌هایی برای ازسرگیری آن جریان دارد.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، پیشبرد یک طرح ضد فلسطینی موسوم به معامله قرن را در دستور کار دارد.

معامله قرن، طرح آمریکایی است که در آن بیت المقدس و بخش‌های اشغالی از کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنها ساخته شده، به رژیم اشغالگر واگذار و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینی مادری شان کلاً منتفی خواهد شد.

این طرح همچنین شامل چشم‌پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود است که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخته شده است.​

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.