بامری در این بازدید گفت: امسال تمامی زیرساخت‌ها در پایانه‌های مرزی میرجاوه آماده شده است و تلاش شده مشکلات و کمبودهای این پایانه‌ مرزی برای زائران برطرف شود.

او افزود: موکب‌های اربعین در سال جاری دوبرابر افزایش یافته و عتبات عالیات در کنار دیگر دستگاه‌ها آماده ارائه خدمات به زائران حسینی است.

پیش‌بینی ‌ورود بیش از ۷۰ هزار پاکستانی از ‌مرزهای سیستان و بلوچستان برای اربعین

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۷۰ هزار زائر پاکستانی از طریق مرزهای این استان وارد کشور شوند که خدمت‌رسانی لازم به آنان انجام خواهد شد.

‌محمدهادی مرعشی افزود: با وجودی که سیستان و بلوچستان از استان‌های اصلی زائرپذیر کشور است اما در تخصیص اعتبار برای این کار خیر و خداپسندانه محروم است.

او تصریح کرد: ۱۱ کمیته زیر نظر ستاد اربعین سیستان و بلوچستان فعالیت می‌کنند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان به برطرف شدن برخی مشکلات در حوزه مرز اشاره کرد و افزود: اضافه شدن ۱۰ گیت اداره گذرنامه به ظرفیت کنونی این مجموعه، ایجاد مسیر پایانه‌ای، حصارکشی امنیتی، ایجاد ۹۰ چشمه سرویس بهداشتی، استقرار قرارگاه رسانه‌ای در مرز و پخش مستقیم از صدا و سیما، اسکورت زوار از پایانه تا خروج از استان و استقبال از زائران در زائرسراها از جمله موارد انجام‌شده در حوزه خدمت‌رسانی به زائران حسینی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.