اسپوتنتیک در خبری فوری از ورد خودورهای زرهی ارتش ترکیه به شمال سوریه گزارش داده است.

قرار است از امروز یکشنبه گشت زنی مشترک نظامیان امریکایی و ترکیه‌ای در شمال سوریه به موجب توافقی که میان واشنگتن و آنکارا وجود دارد آغاز شود.

در همین رابطه روز گذشته خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در حاشیه بازدید از مرکز فرماندهی لشکر ۲ در مالاتیا با یگان‌های مرزبانی تأمین امنیت مرز سوریه تشکیل جلسه داد که حدود ۲ ساعت به طول انجامید.

وی درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد: برای آغاز گشت‌زنی مشترک در روز ۸ سپتامبر برنامه‌ریزی کرده‌ایم، در ابتدا پهپادها پرواز کردند و سومین پرواز مشترک بالگردها نیز صورت گرفت، این پروازها امکان و فرصت مشاهده وضعیت منطقه و آنچه ادعا می‌شود انجام شده را فراهم می‌کند.

آکار ضمن اشاره به آغاز فعالیت مرکز فرماندهی مشترک ترکیه-آمریکا در آکچاقلعه، گفت: در این مرکز ۲ ژنرال تُرک و آمریکایی و افسران وابسته به آنها مشغول فعالیت هستند. برنامه ریزی برای آغاز فعالیت گشت‌زنی از هشتم سپتامبر جاری (فردا یکشنبه) صورت گرفته، در این خصوص به توافق کلی رسیدیم و انتظار می‌رود اقدامات تعیین شده در این چارچوب به ترتیب انجام شده و پیش برود.

وزیر دفاع ترکیه در ادامه خاطرنشان کرد: گروه تروریستی ی.پ.گ هیچ تفاوتی با پ.ک. ک ندارد، خلاف این توهین به شعور ماست. گزارش‌ها و شواهد نیز به وضوح این را اثبات می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.