سیدحسن صدوق، استاد دانشکدۀ علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مدت سه سال به عنوان عضو حقیقی شورای عالی کمیسیون ملی یونسکو در جمهوری اسلامی ایران منصوب شد.

بر اساس بند ۸ مادۀ ۴ اساسنامه کمیسیون ملی یونسکو، شورای عالی کمیسیون ملی یونسکو عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری کمیسیون بوده و دارای ۱۴ عضو حقوقی و حقیقی است. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (رئیس شورای عالی)، وزیر امور خارجه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان صدا و سیما و دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو از اعضای حقوقی شورای عالی هستند و هفت تن از شخصیت‌های علمی و فرهنگی برجستۀ کشور به عنوان اعضای حقیقی به مدت ۳ سال منصوب می‌شوند.

مصطفی معین،  رضا فرجی دانا، یوسف ثبوتی، آیت الله سید مصطفی محقق داماد،  سید جلال دهقانی فیروزآبادی و یدالله کابلی خوانساری از دیگر اعضای حقیقی این شورای عالی هستند.

در حکم منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری آمده است که شورای عالی مأموریت دارد تا با تعیین سیاست‌ها و تصویب برنامه‌ها و فعالیت‌های یونسکو در ایران به توسعه فعالیت‌های کمیسیون ملی در چارچوب اهداف جمهوری اسلامی ایران بپردازد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ با استعفای سید حسن صدوق از ریاست دانشگاه شهید بهشتی موافقت کرد.

سفیر و نمایندۀ دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)  از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶ و دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ از دیگر سوابق اجرایی مرتبط با سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو)  سید حسن صدوق به شمار می‌آید.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.