به گزارش رویترز، برخی از نمایندگان پارلمان انگلیس با تشکیل یک تیم حقوقی اعلام کرده‌اند که در صورت سرپیچی نخست وزیر از انعقاد توافق با اتحادیه اروپا، آمادگی دارند تا مقدمات حقوقی برای شکایت از او و دادگاهی شدن بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور را فراهم کنند.

این نمایندگان که از هر دو حزب کارگر و محافظه‌کار هستند، در حال آماده سازی مقدمات لازم برای شکایت حقوقی از نخست وزیر در دادگاه در صورت عدم توافق با اتحادیه اروپا هستند.

در حالی که پارلمان انگلیس با تصویب قانونی جدید، نخست وزیر را موظف کرده برای جلوگیری از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، مذاکرات را با رهبران اروپایی آغاز کند، بوریس جانسون در مقابل مدعی است که در همه پرسی برگزیت اشاره‌ای به لزوم انجام توافق نشده و تنها بر خروج از اتحادیه اروپا تاکید شده است و این خروج یا با توافق و یا بودن توافق امکان پذیر خواهد بود.

بوریس جانسون که از مدافعان سرسخت برگزیت است، اعلام کرده که چه با توافق و چه بی ‌توافق مصمم به خارج کردن انگلیس از اتحادیه اروپاست و حتی حاضر است در ته گودالی جان بکند، اما خواستار تمدید مهلت اجرای برگزیت از اتحادیه اروپا نشود.

کمتر از دو ماه به موعد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا زمان باقی مانده، اما راه خروج از بن‌بست سیاسی برگزیت هنوز مشخص نیست و در حالی که هواداران سرسخت برگزیت خواهان خروج به هر قیمتی هستند، در مقابل هواداران سرسخت ماندن در اتحادیه اروپا می‌گویند ضررهای برگزیت در هر صورت بیشتر از سود احتمالی‌اش است و باید در یک همه‌پرسی دوباره جلویش را گرفت.

مردم انگلیس در ژوئن ۲۰۱۶ در یک همه پرسی به خروج از اتحادیه اروپا رای دادند، اما از آن زمان عملی کردن راه حل خروج از اتحادیه اروپا به عنوان بزرگترین چالش حل نشده لندن باقی مانده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.