بهروز نعمتی درگفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آقای پناهیان اخیراً در سخنرانی خود در مورد طرح شفافیت آرای نمایندگان که در مجلس مطرح بوده، موضوعی را مطرح و عنوان کردند که مجلس با این طرح مخالفت کرده! در حالی که تنها فوریت این طرح در مجلس مطرح شده و با فوریت آن مخالفت شده است.

وی افزود: نمایندگانی که متولی این طرح بودند از دوستان و همفکران  ایشان بودند که تعداد قابل توجهی از آنها طرح را امضا کرده بودند. این افراد باید پاسخگو باشند چطور این طرح را امضا کرده، اما با فوریت آن مخالفت کردند!

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان همچنان در دستور کار مجلس قرار دارد، تصریح کرد: خوب است ایشان و دوستانشان بگویند هدف از شفافیت چیست. اگر قرار است در پی شفافیت بگیر و ببند راه بیفتد که همیشه هست! اما اگر قرار است موضوعات شفاف شود، سوال اینجاست چرا در مجالس هفتم و هشتم که دولت و مجلس یکصدا بودند، این کار انجام نشده است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما هم با نقد مخالف نیستیم، اما بی‌حرمتی و بی‌اخلاقی، آن هم در ایام عزاداری امام حسین(ع) را مذموم می‌دانیم. بخصوص که با ادبیات بد هم مطرح شود. منبر متعلق به مردم و برای ارشاد جامعه است، همانطور که مجلس هم متعلق به مردم است و قانونگذار. نقد هم با فحاشی متفاوت است و اینکه ایشان روی منبر مجلس را به ناسزا  ببندد، در شأن ایشان نیست.

وی اضافه کرد: ما شکی نداریم که نقد منصفانه باید وجود داشته باشد، اما طرح این موضوعات در منبر، خدشه‌دار کردن ساحت مسجد، منبر و عزاداری حسینی(ع) است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام پناهیان در سخنرانی خود در مراسم عزاداری امام حسین (ع)، با لحن تند و انتقاد شدید، نسبت به  رای ندادن نمایندگان برای شفاف بودن آرای خود معترض شده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.