به گزارش رویترز، پس از آنکه یک مقام سعودی اعلام کرد هیچ تغییری در سیاست نفتی عربستان سعودی ایجاد نشده است، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با افزایش همراه بود.

بهای نفت برای چهارمین روز متوالی روند صعودی را طی کرد. اظهارات وزیر انرژی امارات متحده عربی هم که اعلام کرده بود سازمان اوپک و متحدان آن به ایجاد توازن در بازار نفت متعهد هستند، بر افزایش قیمت نفت اثر گذار بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با ۷ سنت افزایش، به ۶۱ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۲۰ سنت افزایش (معادل ۰.۳ درصد)، ۵۶ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه معادله شد.

یک مقام سعودی روز یکشنبه اعلام کرد: هیچ تغییری در سیاست نفتی عربستان سعودی و سازمان اوپک ایجاد نشده است. شاهزاده عبدالعزیز برای تقویت همکاری‌ها میان کشور‌های عضو و غیرعضو اوپک تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

پادشاه عربستان سعودی طی حکمی خالد بن عبدالعزیز الفالح، وزیر انرژی این کشور را برکنار کرد و پسر خود شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان را روز یکشنبه (دیروز) به عنوان وزیر انرژی این کشور انتخاب کرد. وی با این کار برای نخستین بار کنترل این بخش را به یکی از اعضای خانواده سلطنتی واگذار کرد.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی و صنایع امارات متحده عربی هم روز یکشنبه اعلام کرد تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک به تعهد خود مبنی بر ایجاد توازن در بازار نفت پایبند هستند.

وی در ادامه تأیید کرد در حال حاضر هیچ نگرانی درباره قیمت کنونی نفت ندارد و بیشتر نگران سطح ذخایر نفتی است. به گفته این مقام اماراتی، تشدید تنش‌های تجاری و ژئوپولتیک بیش از سطح تقاضا و ذخایر نفتی بر بازار طلای سیاه تأثیر گذاشته است.

بهای طلا هم امروز (دوشنبه) روندی صعودی را طی کرد. بر این اساس، بهای هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۵۰۹.۴۵ دلار رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.