استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترکی با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به خبرنگاری که درباره تأثیر برکناری جان بولتون از مقام مشاور امنیت ملی آمریکا بر روی سیاست‌های ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی سوال کرد، گفت: من، وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور به اعمال کمپین فشار حداکثری علیه ایران پایبندیم.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود درباره برکناری جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور نوشت:‌ شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که خدمات او در کاخ سفید دیگر مورد نیاز نیست. من و دیگر افراد در دولت با بسیاری از پیشنهادهای او به شدت مخالفت داشتیم و از این رو، از جان خواستم استعفا دهد که او امروز صبح استعفایش را به من داد. من از جان بابت خدماتش بسیار سپاسگزارم. مشاور امنیت ملی جدید را در هفته آینده معرفی خواهم کرد.

بر اساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، اعلام خبر برکناری بولتون از سوی ترامپ، کمتر از دو ساعت قبل از آن صورت گرفت که قرار بود مشاور امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری این کشور شرکت کند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز گزارش داد، ترامپ و بولتون شب گذشته بر سر موضوع مذاکرات با طالبان با یکدیگر اختلاف نظری جدی داشته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.