فرهاد دژپسند در پایان جلسه هئیت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که برنامه دولت برای تداوم ثبات در قیمت‌ها چیست، گفت: یکی از دستاوردهای خیلی خوب یکسال اخیر عمق بازار سرمایه در کشور است، خیلی شنیدیم حجم نقدینگی بالاست و ممکن است مشکل‌زا باشد.

وی افزود: یکی از کارهایی که می‌تواند نقدینگی را به سمت کارهای مولد و صحیح هدایت کند تقویت و توسعه بازار سرمایه و بورس است، تمرکز خاصی در یکسال اخیر روی این سیاست صورت گرفت و نشان داد که موفق بوده و شرایط تقریبا پایداری را طی کرده است و خوشبختانه شرایط بورس الان طوری است که می‌شود امیدوار بود به عنوان یک تکیه‌گاه در تامین مالی برای بخش خصوصی مطرح شود.

وزیر اقتصاد یادآور شد: امروز خیلی جاها در دو امر می‌توانیم به بورس تکیه کنیم یکی در هدایت نقدینگی و خروج از نگرانی نسبت به این مساله یکی هم اینکه کم کم فعالان اقتصادی و بنگاه‌داران برای رفع مشکل نقدینگی خود به بورس مراجعه می‌کنند.

وی گفت: این بارقه امیدی برای فعالان اقتصادی است و دولت هم تلاش خود را می‌کند که با واگذاری دارایی و شرکت‌های خود و بانک‌ها زمینه را فراهم کنم که فعال بورسی با تنوع مواجه باشد و بازدهی خود را تداوم بخشد. وضعیت بورس وضعیت رو به جلویی دارد و امیدوارکننده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.