دونالد ترامپ روز چهارشنبه با حضور در پنتاگون، در مراسم یادبود جانباختگان حادثه حمله اعضای القاعده مورد حمایت سعودی ها به برج های دو قلوی سازمان تجارت جهانی در نیویورک، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: اگر به هر دلیلی آنها به کشور ما بازگردند، ما هرکجا که باشند به دنبال آنها می رویم و از قدرتی استفاده می کنیم که مشابه آن را هرگز ایالات متحده پیش از آن به کار نبرده است.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: من البته درباره قدرت اتمی صحبت نمی کنم اما آنها هرگز چیزی که برایشان رخ خواهد داد را ندیده اند.

ترامپ اضافه کرد: تروریست‌ها می‌خواستند ما را درهم بشکنند اما نمی‌دانستند که آمریکایی‌ها در مواقع سختی بهتر و بیشتر استعداد و قدرت خود را نشان می‌دهند.

البته ترامپ اشاره نکرد پس از ۱۸ سال حمله به افغانستان به بهانه مبارزه با گروه تروریستی القاعده، دستاورد ایالات متحده چه بوده است که همچنان شاهد ناامنی در آن کشور و حتی کشته شدن سربازان آمریکا هستیم.

رئیس جمهوری آمریکا به این پرسش هم نپرداخت که چگونه مدعی مبارزه با القاعده می شود در حالی که قراردادهای چند صد میلیاردی با تامین کننده اصلی منابع مالی این گروه تروریستی یعنی حاکمان سعودی امضا می کند.

و ترامپ نگفت که چرا وزارت دادگستری از افشای اسامی برخی عوامل اصلی در حادثه ۱۱ سپتامبر جلوگیری کرده است که گفته می شود سران رژیم سعودی بوده اند.

صبح ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱،  ۱۹ نفر که بنا به گفته منابع غربی اعضای القاعده بودند و یا با این گروه در ارتباط بودند؛ چهار هواپیمای تجاری را ربودند و خلبانی هر یک از این هواپیماها را بر عهده گرفتند.

ربایندگان با قصد قبلی دو هواپیمای (یونایتد ایرلاینز پرواز شماره ۱۷۵ و آمریکن ایرلاینز پرواز شماره ۱۱) را به دو برج تجارت جهانی کوبیدند

برج اول ساعت ۸:۴۶:۳۰ مورد اصابت قرار گرفت و هواپیمای دوم ساعت ۹:۰۲:۵۹ برج دوم را مورد هدف قرار داد. هر یک از این هواپیماها به دو برج شماره یک و دو تجارت جهانی برخورد کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.