محمدرضا عارف نماینده تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره احکام سنگین بازداشتی‌های تجمع روز کارگر گفت: من در خصوص حکم نظر نمی‌دهم، اما به‌ صورت جدی پیگیر هستیم.

او تاکید کرد: در این راستا جلساتی با قوه قضاییه می‌گذاریم که در این شرایط سعی شود با احتیاط بیشتر، اغماض و گذشت از این مسائل عبور کنیم.

این نماینده مجلس همچنین در مورد تعامل اصلاح‌طلبان با شورای نگهبان برای تایید صلاحیت‌ها گفت: در شورای عالی سیاست‌گذاری یک کارگروه تعامل داریم که با تمامی نهادهای حاکمیتی و احزاب- اصلاح‌طلب و اصولگرا- بتوانیم با تفاهم مسائل را دنبال کنیم. در این راستا بحث گفت‌وگوی ملی را هم با ۲ جریان سیاسی پیگیر هستیم.

عارف توضیح داد: سلایق مختلف باید در انتخابات حضور پیدا کنند و این موضوع از اصول قانون اساسی است. قطعاً در انتخابات با شورای نگهبان تعامل خواهیم کرد که همه نهادهای نظارتی و اجرایی مر قانون را رعایت کنند تا با استقبال نخبگان برای کاندیداتوری و مردم برای رأی دادن روبه‌رو شویم.

عارف به تاثیر تصمیم شورای نگهبان بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات نیز اشاره کرد: تصمیم شورای نگهبان بر افزایش مشارکت مردم در انتخابات حتماً تاثیرگذار است و شورای نگهبان هم این موضوع را می‌داند. همه باید تلاش کنند که فضا را به سمت افزایش مشارکت مردم ببریم.

رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به تاثیر جریانات و احزاب سیاسی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: نقش اصلی به‌ منظور حضور گسترده مردم در انتخابات با جریانات و احزاب سیاسی است و آنها باید مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی تشویق کنند. امیدواریم که این اتفاق به خصوص در دانشگاه‌ها رخ دهد.

او ادامه داد: فضای دانشگاه‌ها باید از مهرماه فضای گرمی باشد و میزگردهای مختلف تشکیل و بحث‌های جدی مطرح شود که فضای نخبگی و دانشگاهی می‌طلبد. امیدواریم مردم حضور جدی را در اسفندماه داشته باشند.

این نماینده تهران در پایان گفت: تنها تشویق برای حضور مردم پای صندوق‌های رأی کفایت نمی‌کند و باید عمل هم کرد. اقدامات عملی را آغاز کرده‌ایم و تشویق هم موثر است. اقداماتی را برای رأی دادن مردم، حضور نخبگان و کاندیداها انجام داده‌ایم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.