رسانه‌های رژیم صهیونیستی پنجشنبه (۲۱ شهریور) گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم در صدد است جلسه آتی کابینه خود را در کرانه باختری برگزار کند.

روزنامه عبری «کان» و چند رسانه دیگر رژیم صهیونیستی نوشتند که نتانیاهو تصمیم گرفته است پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی در ۲۶ شهریور، این جلسه را در «غور اردن» (شمال کرانه باختری) برگزار کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که هم‌اکنون در روسیه به سر می‌برد، سه‌شنبه این هفته وعده داد اگر در انتخابات پیش‌رو پیروز و موفق به تشکیل کابینه شود، بخش‌های زیادی از کرانه باختری را به سرزمین‌های اشغالی فلسطین ضمیمه کرده و شهرک‌های صهیونیست نشین بیشتری در این منطقه احداث کند.

این اظهارات نتانیاهو که گفته می‌شود برای جلب آرای بیشتر بیان شده، انتقادهای گسترده‌‌ای چه در داخل و چه در خارج از سرزمین‌های اشغالی فلسطین در پی داشته است.

بنیامین نتانیاهو به رغم کسب آرای بیشتر در انتخابات پارلمانی گذشته (فروردین ماه) به دلیل ناتوانی در ائتلاف با سایر احزاب سیاسی صهیونیستی، در تشکیل کابینه جدید شکست خورد و پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) رأِ به انحلال خود و برگزاری دوباره انتخابات داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.