پس از آنکه نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا ازابتدای ژانویه ۲۰۱۹ به کار خود در همراهی با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پایان داد؛ ابتدا هدر نوئرت سخنگوی پیشینوزارت خارجه آمریکا برای این مسئولیت پیشنهاد شد که پس از مدتی اعلام کرد به دلایل شخصی نمی تواند این مسئولیت را بپذیرد.

در نهایت کلی کرافت که سفیر تازه کار آمریکا در کانادا بود، برای این پست در نظر گرفته شد و توانست رای حداقلی سنا را به دست آورد.

او روز پنج شنبه با حضور در سازمان ملل، به دیدار با آنتونیو گوترش رفت و پس از آن در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع لیبی و آفریقای مرکزی برگزار شد، حضور یافت.

نماینده تازه کار آمریکا در سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرده است بتواند با سایر اعضای شورای امنیت و سازمان ملل متحد برای جهانی ایمن تر همکاری کند.

کرافت همچنین با حضور در جمع خبرنگاران، سازمان ملل متحد را سازمانی برای تحقق حقوق بشر و آزادی در جهان دانست و گفت: من از دبیرکل این سازمان به خاطر رهبری روشنگرانه وی بسیار سپاسگزارم و مشتاقم برای دنیایی آزادتر و مرفه تر برای همه مردم با او کار کنم.

وی مدیریت دونالد ترامپ را جسورانه و همراه با اعتماد به نفس توصیف کرد و افزود: اطمینان می دهم که به دنبال ادامه سیاست های این دولت در شورای امنیت و به طور کلی در سازمان ملل باشم و آن را ارتقا دهم.

نماینده جدید آمریکا در سازمان ملل متحد ادامه داد: من نه تنها به عنوان نماینده رئیس جمهوری به سازمان ملل می آیم بلکه به عنوان صدای تعهد بی قید و شرط آمریکا به دموکراسی، آزادی، حقوق بشر و هر زمان که ممکن باشد برای حل مسالمت آمیز درگیری ها خواهم بود.

کرافت اضافه کرد: در دنیایی که با بحران‌های بشردوستانه و چالش‌های ژئوپلیتیکی مشخص شده است ، رهبری قدرتمند آمریکا کاملاً مهم است و من قصد دارم آن را فراهم سازم.

وی با تاکید بر اینکه از ارزش ها و منافع آمریکا دفاع خواهد کرد، اظهار کرد: من در کنار دوستان و متحدانمان خواهم بود. من از فقرا و ضعفا دفاع خواهم کرد و هرگز از کار با کسانی که به طور واقعی مایل به پیشبرد کرامت انسانی هستند ، دست نخواهم کشید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.