رویترز گزارش داد، در حالی که علیرغم کاهش نسبی تنش بین آمریکا و چین نگرانی ها درباره رشد اقتصاد جهانی و کند شدن تقاضا همچنان بر بازار سایه افکنده است، قیمت نفت امروز رشد اندکی را شاهد بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز ۳ سنت افزایش داشت و به ۶۰ دلار و ۴۱ سنت رسید. با این حال نفت برنت در مسیر ثبت اولین کاهش هفتگی در طی ۵ هفته اخیر قرار دارد. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۹ سنت افزایش به ۵۵ دلار و ۱۸ سنت رسید. نفت خام آمریکا در مسیر بت اولین کاهش هفتگی در طی ۳ هفته اخیر قرار گرفته است.

نگرانی ها در مورد تاثیر منفی جنگ تجاری آمریکا و چین بر اقتصاد جهانی موجب شده تا سرمایه گذاران توجه چندانی به پالس های مثبتی که طرفین در روزهای اخیر برای هم ارسال کرده اند نکنند.

همچنین تعهد قوی اوپک و متحدانش به ادامه کاهش تولید نتوانسته به رشد بیشتر قیمت نفت کمک کند.

گرگ مک کینا، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «بار دیگر نبرد میان نیروهای درون اوپک و عوامل متاثر از کند شدن رشد اقتصاد جهانی و افت تقاضا برای نفت در جریان است.»

تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده اند که اختلافات تجاری آمریکا و چین تشدید خواهد شد و در بهترین حالت در طی سال آینده همینطور باقی خواهد ماند.

حدود ۸۰ درصد از بیش از ۶۰ اقتصاددان شرکت کننده در این نظرسنجی گفته اند روابط تجاری آمریکا و چین تا پایان سال آینده میلادی بدتر خواهد شد و یا در حال فعلی باقی خواهد ماند. این اقتصاددانان به طور متوسط احتمال بروز رکود در اقتصاد آمریکا را در دو سال آینده ۴۵ درصد ارزیابی کرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.